Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

MARKET ORIENTATION AND STRATEGIC BEHAVIOUR AT HIGH-TECH COMPANIES

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14220%2F14%3A00079221" target="_blank" >RIV/00216224:14220/14:00079221 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216305:26510/14:PU111885

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.15240/tul/001/2014-4-007" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.15240/tul/001/2014-4-007</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.15240/tul/001/2014-4-007" target="_blank" >10.15240/tul/001/2014-4-007</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    MARKET ORIENTATION AND STRATEGIC BEHAVIOUR AT HIGH-TECH COMPANIES

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper is focused on market orientation with a special emphasis on strategic behaviour at high-tech companies in the Czech Republic. Market orientation is based on marketing conception and is described by many researchers as a method that helps to contribute to the better management of a company. The perception of the implementation of market orientation is evolving. However, the main principle is still the same ? market orientation has a positive impact on business performance. Nowadays, a lot of authors deal with the implementation of market orientation. From this reason, we have undertaken research entitled: ?Research on implementation on market orientation in Hi-Tech Firms? (GA 402/07/1493). The paper deals with market orientation and strategicbehavior at hi-tech firms. The objective of the paper is to assess relationships between market orientation and strategic behaviour at high-tech companies.

  • Název v anglickém jazyce

    MARKET ORIENTATION AND STRATEGIC BEHAVIOUR AT HIGH-TECH COMPANIES

  • Popis výsledku anglicky

    The paper is focused on market orientation with a special emphasis on strategic behaviour at high-tech companies in the Czech Republic. Market orientation is based on marketing conception and is described by many researchers as a method that helps to contribute to the better management of a company. The perception of the implementation of market orientation is evolving. However, the main principle is still the same ? market orientation has a positive impact on business performance. Nowadays, a lot of authors deal with the implementation of market orientation. From this reason, we have undertaken research entitled: ?Research on implementation on market orientation in Hi-Tech Firms? (GA 402/07/1493). The paper deals with market orientation and strategicbehavior at hi-tech firms. The objective of the paper is to assess relationships between market orientation and strategic behaviour at high-tech companies.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Ekonomie a Management

  • ISSN

    1212-3609

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    17

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    86-100

  • Kód UT WoS článku

    000346895900007

  • EID výsledku v databázi Scopus