Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Měření tržní orientace podniku: výzkumný přístup a metody

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F08%3APU79532" target="_blank" >RIV/00216305:26510/08:PU79532 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    MEASUREMENT OF COMPANY MARKET ORIENTATION: RESEARCH APPROACH AND METHODS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this paper is to present a theoretical insight into the implementation of market orientation from the point of corporate culture in high-tech firms and selected results of preliminary research. Present knowledge suggests that implementation ofa marketing concept hinges on the degree to which it is being shared by individuals in the firm. We deduce from the fact that corporate culture significantly determines the implementation of a firm's market orientation. This paper is based on work donein a research project entitled Research into Implementation of Market Orientation in Hi-Tech Firms. The project is funded by the Grant Agency of the CR (GA 402/07/1493). The planned primary research is specifically targeted to high-tech companies becausethey are an important driving force in the economy. The zero hypothesis was that high-tech firms exhibit a high degree of market orientation.

  • Název v anglickém jazyce

    MEASUREMENT OF COMPANY MARKET ORIENTATION: RESEARCH APPROACH AND METHODS

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this paper is to present a theoretical insight into the implementation of market orientation from the point of corporate culture in high-tech firms and selected results of preliminary research. Present knowledge suggests that implementation ofa marketing concept hinges on the degree to which it is being shared by individuals in the firm. We deduce from the fact that corporate culture significantly determines the implementation of a firm's market orientation. This paper is based on work donein a research project entitled Research into Implementation of Market Orientation in Hi-Tech Firms. The project is funded by the Grant Agency of the CR (GA 402/07/1493). The planned primary research is specifically targeted to high-tech companies becausethey are an important driving force in the economy. The zero hypothesis was that high-tech firms exhibit a high degree of market orientation.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA402%2F07%2F1493" target="_blank" >GA402/07/1493: Výzkum implementace tržní orientace u hi-tech firem</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    CRM 2008, International Scientific Conference

  • ISBN

    978-80-7395-130-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    University of Pardubice

  • Místo vydání

    Pardubice

  • Místo konání akce

    Pardubice

  • Datum konání akce

    24. 9. 2008

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku