Měření tržní orientace podniku: výzkumný přístup a metody
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F08%3APU79532" target="_blank" >RIV/00216305:26510/08:PU79532 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
MEASUREMENT OF COMPANY MARKET ORIENTATION: RESEARCH APPROACH AND METHODS
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of this paper is to present a theoretical insight into the implementation of market orientation from the point of corporate culture in high-tech firms and selected results of preliminary research. Present knowledge suggests that implementation ofa marketing concept hinges on the degree to which it is being shared by individuals in the firm. We deduce from the fact that corporate culture significantly determines the implementation of a firm's market orientation. This paper is based on work donein a research project entitled Research into Implementation of Market Orientation in Hi-Tech Firms. The project is funded by the Grant Agency of the CR (GA 402/07/1493). The planned primary research is specifically targeted to high-tech companies becausethey are an important driving force in the economy. The zero hypothesis was that high-tech firms exhibit a high degree of market orientation.
Název v anglickém jazyce
MEASUREMENT OF COMPANY MARKET ORIENTATION: RESEARCH APPROACH AND METHODS
Popis výsledku anglicky
The aim of this paper is to present a theoretical insight into the implementation of market orientation from the point of corporate culture in high-tech firms and selected results of preliminary research. Present knowledge suggests that implementation ofa marketing concept hinges on the degree to which it is being shared by individuals in the firm. We deduce from the fact that corporate culture significantly determines the implementation of a firm's market orientation. This paper is based on work donein a research project entitled Research into Implementation of Market Orientation in Hi-Tech Firms. The project is funded by the Grant Agency of the CR (GA 402/07/1493). The planned primary research is specifically targeted to high-tech companies becausethey are an important driving force in the economy. The zero hypothesis was that high-tech firms exhibit a high degree of market orientation.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA402%2F07%2F1493" target="_blank" >GA402/07/1493: Výzkum implementace tržní orientace u hi-tech firem</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
CRM 2008, International Scientific Conference
ISBN
978-80-7395-130-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
—
Název nakladatele
University of Pardubice
Místo vydání
Pardubice
Místo konání akce
Pardubice
Datum konání akce
24. 9. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—