Key Barrier of Market Orientation Implementation-Case of Czech High-Tech Firms.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F09%3APU85790" target="_blank" >RIV/00216305:26510/09:PU85790 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Key Barrier of Market Orientation Implementation-Case of Czech High-Tech Firms.
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of this paper is to present a theoretical and practical insight into the implementation of market orientation from the point of corporate culture in high-tech firms and selected results of research. Present knowledge suggests that implementationof a marketing concept hinges on the degree of value to which it is being shared by individuals in the firm. We deduce from the fact that corporate culture significantly determines the implementation of a firm's market orientation and seems to be key barrier. This paper is based on work done in a research project entitled Research into Implementation of Market Orientation in Hi-Tech Firms. The project is funded by the Grant Agency of the CR (GA 402/07/1493).
Název v anglickém jazyce
Key Barrier of Market Orientation Implementation-Case of Czech High-Tech Firms.
Popis výsledku anglicky
The aim of this paper is to present a theoretical and practical insight into the implementation of market orientation from the point of corporate culture in high-tech firms and selected results of research. Present knowledge suggests that implementationof a marketing concept hinges on the degree of value to which it is being shared by individuals in the firm. We deduce from the fact that corporate culture significantly determines the implementation of a firm's market orientation and seems to be key barrier. This paper is based on work done in a research project entitled Research into Implementation of Market Orientation in Hi-Tech Firms. The project is funded by the Grant Agency of the CR (GA 402/07/1493).
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA402%2F07%2F1493" target="_blank" >GA402/07/1493: Výzkum implementace tržní orientace u hi-tech firem</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Marketing and Business Strategies for CEE
ISBN
978-3-9502045-8-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
—
Název nakladatele
Vienna University of Economics
Místo vydání
Vienna
Místo konání akce
Vídeň
Datum konání akce
3. 12. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—