Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Key Barrier of Market Orientation Implementation-Case of Czech High-Tech Firms.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F09%3APU85790" target="_blank" >RIV/00216305:26510/09:PU85790 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Key Barrier of Market Orientation Implementation-Case of Czech High-Tech Firms.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this paper is to present a theoretical and practical insight into the implementation of market orientation from the point of corporate culture in high-tech firms and selected results of research. Present knowledge suggests that implementationof a marketing concept hinges on the degree of value to which it is being shared by individuals in the firm. We deduce from the fact that corporate culture significantly determines the implementation of a firm's market orientation and seems to be key barrier. This paper is based on work done in a research project entitled Research into Implementation of Market Orientation in Hi-Tech Firms. The project is funded by the Grant Agency of the CR (GA 402/07/1493).

  • Název v anglickém jazyce

    Key Barrier of Market Orientation Implementation-Case of Czech High-Tech Firms.

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this paper is to present a theoretical and practical insight into the implementation of market orientation from the point of corporate culture in high-tech firms and selected results of research. Present knowledge suggests that implementationof a marketing concept hinges on the degree of value to which it is being shared by individuals in the firm. We deduce from the fact that corporate culture significantly determines the implementation of a firm's market orientation and seems to be key barrier. This paper is based on work done in a research project entitled Research into Implementation of Market Orientation in Hi-Tech Firms. The project is funded by the Grant Agency of the CR (GA 402/07/1493).

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA402%2F07%2F1493" target="_blank" >GA402/07/1493: Výzkum implementace tržní orientace u hi-tech firem</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Marketing and Business Strategies for CEE

  • ISBN

    978-3-9502045-8-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Vienna University of Economics

  • Místo vydání

    Vienna

  • Místo konání akce

    Vídeň

  • Datum konání akce

    3. 12. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku