Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Information Obligations and Disinformation of Consumers: Czech Law Report

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14220%2F19%3A00110649" target="_blank" >RIV/00216224:14220/19:00110649 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-18054-6_9" target="_blank" >https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-18054-6_9</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-18054-6_9" target="_blank" >10.1007/978-3-030-18054-6_9</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Information Obligations and Disinformation of Consumers: Czech Law Report

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The text is focused primarily on the concept of informed consumers in the Czech law. In the beginning it describes general characteristics of the consumer information model, then it analyses pre-contractual information obligation and the demands focused on the transparency. As the position of the consumer is weaker than the position of entrepreneur, misleading commercial practices and unfair contract terms are examined as well. The text is then focused on sector specific rules, such as on the area of financial services and on the aspects of digital consumer including contracting, using cookies and reasonable consumer expectations. Throughout the text, some problematic aspects of Czech regulation or inappropriate implementation of European legislation are mentioned as well. The text then concludes (and it is trying to point out throughout the whole text), that the consumer could be overloaded by provided information. The aim of the chapter is to introduce national specifics within abovementioned areas and to analyse relevant questions of consumer protection connected with the topic of the informed consumer.

  • Název v anglickém jazyce

    Information Obligations and Disinformation of Consumers: Czech Law Report

  • Popis výsledku anglicky

    The text is focused primarily on the concept of informed consumers in the Czech law. In the beginning it describes general characteristics of the consumer information model, then it analyses pre-contractual information obligation and the demands focused on the transparency. As the position of the consumer is weaker than the position of entrepreneur, misleading commercial practices and unfair contract terms are examined as well. The text is then focused on sector specific rules, such as on the area of financial services and on the aspects of digital consumer including contracting, using cookies and reasonable consumer expectations. Throughout the text, some problematic aspects of Czech regulation or inappropriate implementation of European legislation are mentioned as well. The text then concludes (and it is trying to point out throughout the whole text), that the consumer could be overloaded by provided information. The aim of the chapter is to introduce national specifics within abovementioned areas and to analyse relevant questions of consumer protection connected with the topic of the informed consumer.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50501 - Law

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Information Obligations and Disinformation of Consumers

  • ISBN

    9783030180539

  • Počet stran výsledku

    26

  • Strana od-do

    339-364

  • Počet stran knihy

    561

  • Název nakladatele

    Springer Nature Switzerland AG 2019

  • Místo vydání

    Switzerland

  • Kód UT WoS kapitoly