Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Změna ochranného účelu (cíle) zákona jako druh faktické regulatorní expanze?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14220%2F19%3A00110849" target="_blank" >RIV/00216224:14220/19:00110849 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Změna ochranného účelu (cíle) zákona jako druh faktické regulatorní expanze?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Digitalizace umožňuje bezprecedentní růst zisku a faktické tržní moci těch, kteří mají výhodu prvního úspěchu(tzv. vrátných digitálního trhu). Větší transparentnost trhu a rychlost tržní reakce díky digitalizaci jsou dvousečné a zdaleka nevedou ke vzniku trhu dokonalého. Ochrana soutěže by mohla sklouznout k ochraně soukromí ve smyslu spotřebitelského blahobytu, jak naznačuje současná rozhodovací praxe. Optimální kompromis (regulace) nesmí být nejen kontraproduktivní, ale měl by být prosoutěžní. Pokusy využívat antitrust k řešení otázek mimo soutěž by se mohly vymstít.

  • Název v anglickém jazyce

    The Change of Protective Goal of an Act in terms of a Factual Regulatory Expansion?

  • Popis výsledku anglicky

    Digitization leads to an unprecedental rise of profit and of power of the „gate-keepers“. Higher transparence of the market and swiftness of market reaction due to digitization is two-edged sword. It does not lead by far to creation of a perfect market. Protection of competition might slide into protection of privacy in terms of consumer welfare as it has recently already happened in the case law. Regulatory means for protection of competition and for protection of consumers´privacy should be separated and not confused and substitutable. The attempts to make use of antitrust in order to solve issues beyond it might backfire.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50501 - Law

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Rekodifikace obchodního práva - pět let poté

  • ISBN

    9788075984265

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    169-179

  • Počet stran knihy

    511

  • Název nakladatele

    Wolters Kluwer

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly