Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Změna ochranného účelu (cíle) zákona jako druh faktické regulatorní expanze (ochrana spotřebitele, nebo soutěže)?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14220%2F19%3A00110853" target="_blank" >RIV/00216224:14220/19:00110853 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://is.muni.cz/publication/1565318/cs/Zmena-ochranneho-ucelu-cile-zakona-jako-druh-fakticke-regulatorni-expanze-ochrana-spotrebitele-nebo-souteze/Bejcek/cs" target="_blank" >https://is.muni.cz/publication/1565318/cs/Zmena-ochranneho-ucelu-cile-zakona-jako-druh-fakticke-regulatorni-expanze-ochrana-spotrebitele-nebo-souteze/Bejcek/cs</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Změna ochranného účelu (cíle) zákona jako druh faktické regulatorní expanze (ochrana spotřebitele, nebo soutěže)?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Jde o reprint kapitoly v publikaci Rekodifikace obchodního práva - pět let poté - viz. Digitalizace umožňuje bezprecedentní růst zisku a faktické tržní moci těch, kteří mají výhodu prvního úspěchu(tzv. vrátných digitálního trhu). Větší transparentnost trhu a rychlost tržní reakce díky digitalizaci jsou dvousečné a zdaleka nevedou ke vzniku trhu dokonalého. Ochrana soutěže by mohla sklouznout k ochraně soukromí ve smyslu spotřebitelského blahobytu, jak naznačuje současná rozhodovací praxe. Optimální kompromis (regulace) nesmí být nejen kontraproduktivní, ale měl by být prosoutěžní. Pokusy využívat antitrust k řešení otázek mimo soutěž by se mohly vymstít.

  • Název v anglickém jazyce

    On Change of Protective Goal of an Act as a Kind of Factual Regulatory Expansion (Protection of Competition or of a Consumer)?

  • Popis výsledku anglicky

    Digitization leads to an unprecedental rise of profit and of power of the „gate-keepers“. Higher transparence of the market and swiftness of market reaction due to digitization is two-edged sword. It does not lead by far to creation of a perfect market. Protection of competition might slide into protection of privacy in terms of consumer welfare as it has recently already happened in the case law. Regulatory means for protection of competition and for protection of consumers´privacy should be separated and not confused and substitutable. The attempts to make use of antitrust in order to solve issues beyond it might backfire.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50501 - Law

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Obchodní právo

  • ISSN

    1210-8278

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    28

  • Číslo periodika v rámci svazku

    9

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    2-10

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus