Změna ochranného účelu (cíle) zákona jako druh faktické regulatorní expanze (ochrana spotřebitele, nebo soutěže)?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14220%2F19%3A00110853" target="_blank" >RIV/00216224:14220/19:00110853 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://is.muni.cz/publication/1565318/cs/Zmena-ochranneho-ucelu-cile-zakona-jako-druh-fakticke-regulatorni-expanze-ochrana-spotrebitele-nebo-souteze/Bejcek/cs" target="_blank" >https://is.muni.cz/publication/1565318/cs/Zmena-ochranneho-ucelu-cile-zakona-jako-druh-fakticke-regulatorni-expanze-ochrana-spotrebitele-nebo-souteze/Bejcek/cs</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Změna ochranného účelu (cíle) zákona jako druh faktické regulatorní expanze (ochrana spotřebitele, nebo soutěže)?
Popis výsledku v původním jazyce
Jde o reprint kapitoly v publikaci Rekodifikace obchodního práva - pět let poté - viz. Digitalizace umožňuje bezprecedentní růst zisku a faktické tržní moci těch, kteří mají výhodu prvního úspěchu(tzv. vrátných digitálního trhu). Větší transparentnost trhu a rychlost tržní reakce díky digitalizaci jsou dvousečné a zdaleka nevedou ke vzniku trhu dokonalého. Ochrana soutěže by mohla sklouznout k ochraně soukromí ve smyslu spotřebitelského blahobytu, jak naznačuje současná rozhodovací praxe. Optimální kompromis (regulace) nesmí být nejen kontraproduktivní, ale měl by být prosoutěžní. Pokusy využívat antitrust k řešení otázek mimo soutěž by se mohly vymstít.
Název v anglickém jazyce
On Change of Protective Goal of an Act as a Kind of Factual Regulatory Expansion (Protection of Competition or of a Consumer)?
Popis výsledku anglicky
Digitization leads to an unprecedental rise of profit and of power of the „gate-keepers“. Higher transparence of the market and swiftness of market reaction due to digitization is two-edged sword. It does not lead by far to creation of a perfect market. Protection of competition might slide into protection of privacy in terms of consumer welfare as it has recently already happened in the case law. Regulatory means for protection of competition and for protection of consumers´privacy should be separated and not confused and substitutable. The attempts to make use of antitrust in order to solve issues beyond it might backfire.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50501 - Law
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Obchodní právo
ISSN
1210-8278
e-ISSN
—
Svazek periodika
28
Číslo periodika v rámci svazku
9
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
2-10
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—