Alternativní způsoby určování tržní síly
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14220%2F20%3A00117730" target="_blank" >RIV/00216224:14220/20:00117730 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.antitrust.cz/clanek-ANTITRUST-REVUE" target="_blank" >http://www.antitrust.cz/clanek-ANTITRUST-REVUE</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Alternativní způsoby určování tržní síly
Popis výsledku v původním jazyce
Přezkum sdělení Evropské komise o definici relevantního trhu je příležitostí posoudit dopad definice trhu na analýzu existence dominantního postavení. Definice vyjadřuje zastupitelnost produktů. Jako taková představuje pouze část faktorů důležitých pro posouzení tržní síly. Dominantní postavení je funkcí tržní síly. Ekonomie vyvinula cenné teorie tržní síly, včetně shody mezi tržní sílou a inverzní hodnotou vlastní cenové elasticity poptávky (cenová elasticita individuální poptávky). Ačkoli to bylo již dříve diskutováno mezi americkými odborníky, myšlenka hodnocení tržní síly prostřednictvím cenové elasticity individuální poptávky si nikdy nenašla cestu do evropské teorie nebo praxe sutěžního práva. Vzhledem k dopadu digitalizace a globalizace mohou být definice příslušných trhů stále komplikovanější. Přestože má pro ostatní části hodnocení hospodářské soutěže stále svůj význam, z hlediska posouzení tržní síly by mělo být přijato užití alternativních způsobů jejího měření.
Název v anglickém jazyce
Alternative ways of determination of market power
Popis výsledku anglicky
A review of the European Commission’s Market Definition Notice is an opportunity to consider the impact of a market definition to the analysis of the existence of a dominant position. The definition expresses substitutability of the products. As such, it represents only a part of the factors relevant for the assessment of a market power. The dominant position is a function of a market power. Economics developed valuable theories of market power, including the parity of a market power and inverse value of firm’s own price elasticity of demand (price elasticity of individual demand). Although it has been previously discussed among U.S. experts, the idea of assessing the market power via price elasticity of individual demand has never find a way into the European competition theory or practice. Given the impact of digitalisation and globalisation, definitions of relevant markets may become increasingly complicated. Although it still has its importance for other parts of competition assessments, in terms of the assessment of a market power, the use of the alternative measurement shall be accepted.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50501 - Law
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Antitrust
ISSN
1804-1183
e-ISSN
—
Svazek periodika
2020
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
54-63
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—