Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Provoz letecké a železniční dopravy na základě výhradního oprávnění v kontextu pandemie COVID-19

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14220%2F21%3A00128371" target="_blank" >RIV/00216224:14220/21:00128371 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.law.muni.cz/sborniky/cofola/2021/cofola2021-4.pdf" target="_blank" >https://www.law.muni.cz/sborniky/cofola/2021/cofola2021-4.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Provoz letecké a železniční dopravy na základě výhradního oprávnění v kontextu pandemie COVID-19

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek se zabývá provozováním letecké a železniční dopravy na základě výhradního oprávnění v kontextu pandemie COVID-19. Jeho cílem je analyzovat, za jakých podmínek mohou členské státy EU udělit dopravcům výhradní oprávnění k provozování letecké, resp. železniční dopravy, a nalézt shodné rysy i odlišnosti právní regulace obou druhů dopravy. Ačkoliv mají obě právní úpravy mnohé shodné rysy, jako jsou výjimečnost postupu udělení výhradního oprávnění či obecný požadavek předchozího nabídkového řízení, odlišnosti spíše převažují. Vzhledem k jistým nedostatkům dotčené právní regulace, které se mohou projevit v mimořádných situacích, článek také navrhuje její možné změny de lege ferenda.

  • Název v anglickém jazyce

    Operation of air and rail transport on the basis of exclusive authorization in the context of the COVID-19 pandemic

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with operation of air and rail transport on the basis of exclusive authorization in the context of COVID-19 pandemic. Its aim is to analyse the conditions under which EU Member States may grant carriers exclusive authorization to operate air, resp. rail transport, and to find identical features and differences in the legal regulation of both modes of transport. Although the two legal regulations have many identical features, such as the exceptionality of the exclusive authorization procedure or the general requirement of a previous tender procedure, the differences tend to prevail. Due to certain shortcomings of the legal regulations in question, which may emerge in extraordinary situations, the article also suggests their possible changes de lege ferenda.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50501 - Law

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Cofola 2021: část 4

  • ISBN

    9788028000172

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    25

  • Strana od-do

    105-129

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    1. 1. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku