Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Zdanění venkovní reklamy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14220%2F22%3A00126996" target="_blank" >RIV/00216224:14220/22:00126996 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P280-0094-2022" target="_blank" >https://doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P280-0094-2022</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P280-0094-2022-33" target="_blank" >10.5817/CZ.MUNI.P280-0094-2022-33</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Zdanění venkovní reklamy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se věnuje problematice zdanění venkovní reklamy. Po kritické analýze stávající právní regulace místního poplatku za užívání veřejného prostranství a historickém exkurzu k návrhu zákona o obecních daních je vyvrácena hypotézu, že poplatek za užívání veřejného prostranství je z pohledu obce dostatečným nástrojem pro omezení vizuálního smogu. Pro účinnou regulaci vizuálního smogu (spolu)způsobeného venkovní reklamou je vhodná kombinace administrativněprávních, daňověprávních a mimoprávních nástrojů. Je nezbytné zavést místní poplatek z reklamy, jehož jednotlivé konstrukční prvky jsou představeny v závěru článku.

  • Název v anglickém jazyce

    Taxation of Outdoor Advertising

  • Popis výsledku anglicky

    The contribution deals with the issue of taxation of outdoor advertising. After a critical analysis of the existing legal regulation of the local charge for using public space and a historical excursion to the draft law on municipal taxes, the hypothesis that the charge for using public space is a sufficient tool for limiting visual smog is refuted. A combination of administrative law, tax law, and non-legal instruments is appropriate to effectively regulate the visual smog (co-)caused by outdoor advertising. It is necessary to introduce a local advertising charge, the individual structural components of which are presented at the end of the article.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50501 - Law

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Pocta prof. Josefu Bejčkovi k 70. narozeninám

  • ISBN

    9788028000936

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    707-716

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    1. 1. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku