Overview of visual smog initiatives in selected locations around the world
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F24%3APU151807" target="_blank" >RIV/00216305:26510/24:PU151807 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://sets.cz/index.php/ojs/article/view/16" target="_blank" >https://sets.cz/index.php/ojs/article/view/16</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Overview of visual smog initiatives in selected locations around the world
Popis výsledku v původním jazyce
Due to their multidisciplinary potential and central role in various campaigns, visual pollution and outdoor or out-of-home (OOH) advertising have received considerable interest froms scholars and practitioners. In the Czech Republic, visual pollution and OOH advertising have come to the forefront of politicians' and business leaders' concerns, and several citizen initiatives have emerged to combat illegal advertising that pollutes public space. The aim of this paper is to provide an overview of initiatives and approaches to visual smog in selected locations around the world. The findamentals of distinguishing types of outdoor advertising and the methods for assessing visual pollution will be presented.
Název v anglickém jazyce
Overview of visual smog initiatives in selected locations around the world
Popis výsledku anglicky
Due to their multidisciplinary potential and central role in various campaigns, visual pollution and outdoor or out-of-home (OOH) advertising have received considerable interest froms scholars and practitioners. In the Czech Republic, visual pollution and OOH advertising have come to the forefront of politicians' and business leaders' concerns, and several citizen initiatives have emerged to combat illegal advertising that pollutes public space. The aim of this paper is to provide an overview of initiatives and approaches to visual smog in selected locations around the world. The findamentals of distinguishing types of outdoor advertising and the methods for assessing visual pollution will be presented.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50202 - Applied Economics, Econometrics
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Scientia&Societas
ISSN
1801-7118
e-ISSN
—
Svazek periodika
neuveden
Číslo periodika v rámci svazku
20
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
18-34
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—