Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Overview of visual smog initiatives in selected locations around the world

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F24%3APU151807" target="_blank" >RIV/00216305:26510/24:PU151807 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://sets.cz/index.php/ojs/article/view/16" target="_blank" >https://sets.cz/index.php/ojs/article/view/16</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Overview of visual smog initiatives in selected locations around the world

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Due to their multidisciplinary potential and central role in various campaigns, visual pollution and outdoor or out-of-home (OOH) advertising have received considerable interest froms scholars and practitioners. In the Czech Republic, visual pollution and OOH advertising have come to the forefront of politicians' and business leaders' concerns, and several citizen initiatives have emerged to combat illegal advertising that pollutes public space. The aim of this paper is to provide an overview of initiatives and approaches to visual smog in selected locations around the world. The findamentals of distinguishing types of outdoor advertising and the methods for assessing visual pollution will be presented.

  • Název v anglickém jazyce

    Overview of visual smog initiatives in selected locations around the world

  • Popis výsledku anglicky

    Due to their multidisciplinary potential and central role in various campaigns, visual pollution and outdoor or out-of-home (OOH) advertising have received considerable interest froms scholars and practitioners. In the Czech Republic, visual pollution and OOH advertising have come to the forefront of politicians' and business leaders' concerns, and several citizen initiatives have emerged to combat illegal advertising that pollutes public space. The aim of this paper is to provide an overview of initiatives and approaches to visual smog in selected locations around the world. The findamentals of distinguishing types of outdoor advertising and the methods for assessing visual pollution will be presented.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50202 - Applied Economics, Econometrics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Scientia&Societas

  • ISSN

    1801-7118

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    neuveden

  • Číslo periodika v rámci svazku

    20

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    18-34

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus