Právní režim gameplay jako dílčího prvku videoher
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14220%2F22%3A00130571" target="_blank" >RIV/00216224:14220/22:00130571 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://journals.muni.cz/revue/article/view/33000" target="_blank" >https://journals.muni.cz/revue/article/view/33000</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/RPT2022-2-1" target="_blank" >10.5817/RPT2022-2-1</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Právní režim gameplay jako dílčího prvku videoher
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá otázkou podstaty gameplay jako jednoho z dílčích prvků videoher. V kontextu četných diskuzí na téma právního režimu videoher nebyl pojem gameplay jednotně definován. Tato skutečnost nám tak nechává otevřených několik možností, jakými jej lze vymezit a chápat. Článek si proto klade za cíl tyto jednotlivé možnosti analyzovat a předložit tak relevantní informace k tomu, jak lze gameplay v české a unijní právní praxi regulovat a chránit. V první řadě se článek dotýká autorskoprávní úpravy, jako zřejmě nejdiskutovanější možnosti ochrany gameplay právy duševního vlastnictví, přičemž budou probrány všechny teoretické (např. princip odlišení myšlenky od jejího vyjádření), tak i konkretizované koncepty (např. audiovizuální dílo). Dále se článek věnuje právu patentovému, zejména se zaměřuje na funkčnost a skutečnou použitelnost patentu pro ochranu gameplay. Posledním ze tří hlavních témat je ochrana gameplay prostředky obchodního práva, které článek vykresluje jako ochranu převážně podpůrnou k ochraně poskytované právy duševního vlastnictví.
Název v anglickém jazyce
Legal Regime for Gameplay as a Sub-element of Video Games
Popis výsledku anglicky
This article deals with the question of the essence of gameplay as one of the subelements of video games. In the context of numerous discussions on the topic of the legal regime of video games, the concept of gameplay has not been uniformly defined. This fact thus leaves us open several possibilities by which it can be defined and understood. The article therefore aims to analyze these possibilities and thus present relevant information on how gameplay can be regulated and protected in Czech and EU legal practice. First of all, the article touches on copyright, as probably the most discussed possibility of protecting gameplay with intellectual property rights, while all theoretical (e.g., the principle of idea-expression dichotomy) and concrete concepts (e.g., an audiovisual work) will be discussed. The article is further devoted to patent law, focusing in particular on functionality and its actual applicability for gameplay protection. The last of the three main topics is the protection of gameplay by means of commercial law, which the article portrays as protection mainly supporting the protection provided by intellectual property rights.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50501 - Law
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Revue pro právo a technologie
ISSN
1804-5383
e-ISSN
1805-2797
Svazek periodika
13
Číslo periodika v rámci svazku
26
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
36
Strana od-do
5-40
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—