Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Právní režim gameplay jako dílčího prvku videoher

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14220%2F22%3A00130571" target="_blank" >RIV/00216224:14220/22:00130571 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://journals.muni.cz/revue/article/view/33000" target="_blank" >https://journals.muni.cz/revue/article/view/33000</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/RPT2022-2-1" target="_blank" >10.5817/RPT2022-2-1</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Právní režim gameplay jako dílčího prvku videoher

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zabývá otázkou podstaty gameplay jako jednoho z dílčích prvků videoher. V kontextu četných diskuzí na téma právního režimu videoher nebyl pojem gameplay jednotně definován. Tato skutečnost nám tak nechává otevřených několik možností, jakými jej lze vymezit a chápat. Článek si proto klade za cíl tyto jednotlivé možnosti analyzovat a předložit tak relevantní informace k tomu, jak lze gameplay v české a unijní právní praxi regulovat a chránit. V první řadě se článek dotýká autorskoprávní úpravy, jako zřejmě nejdiskutovanější možnosti ochrany gameplay právy duševního vlastnictví, přičemž budou probrány všechny teoretické (např. princip odlišení myšlenky od jejího vyjádření), tak i konkretizované koncepty (např. audiovizuální dílo). Dále se článek věnuje právu patentovému, zejména se zaměřuje na funkčnost a skutečnou použitelnost patentu pro ochranu gameplay. Posledním ze tří hlavních témat je ochrana gameplay prostředky obchodního práva, které článek vykresluje jako ochranu převážně podpůrnou k ochraně poskytované právy duševního vlastnictví.

  • Název v anglickém jazyce

    Legal Regime for Gameplay as a Sub-element of Video Games

  • Popis výsledku anglicky

    This article deals with the question of the essence of gameplay as one of the subelements of video games. In the context of numerous discussions on the topic of the legal regime of video games, the concept of gameplay has not been uniformly defined. This fact thus leaves us open several possibilities by which it can be defined and understood. The article therefore aims to analyze these possibilities and thus present relevant information on how gameplay can be regulated and protected in Czech and EU legal practice. First of all, the article touches on copyright, as probably the most discussed possibility of protecting gameplay with intellectual property rights, while all theoretical (e.g., the principle of idea-expression dichotomy) and concrete concepts (e.g., an audiovisual work) will be discussed. The article is further devoted to patent law, focusing in particular on functionality and its actual applicability for gameplay protection. The last of the three main topics is the protection of gameplay by means of commercial law, which the article portrays as protection mainly supporting the protection provided by intellectual property rights.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50501 - Law

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Revue pro právo a technologie

  • ISSN

    1804-5383

  • e-ISSN

    1805-2797

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    26

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    36

  • Strana od-do

    5-40

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus