Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Institutional Financial Consumer Protection in Czech Republic and Poland: Differences, Strengths, Weaknesses, and Challenges

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14220%2F24%3A00135691" target="_blank" >RIV/00216224:14220/24:00135691 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://bsp.uwb.edu.pl/issue/view/59" target="_blank" >https://bsp.uwb.edu.pl/issue/view/59</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.15290/bsp.2024.29.01.11" target="_blank" >10.15290/bsp.2024.29.01.11</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Institutional Financial Consumer Protection in Czech Republic and Poland: Differences, Strengths, Weaknesses, and Challenges

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The financial market plays a crucial role in economic growth, but it also poses risks to consumers, who may not have the expertise to navigate its complexities. This article examines the importance of consumer protection in the financial market and the legal background for regulation, including the stable and effective institutional set-up of consumer protection in Poland and the Czech Republic. It also discusses various initiatives that have been implemented to safeguard consumers in the financial market, such as regulations and policies designed to prevent deceptive practices and fraudulent behaviour. Finally, the article highlights the challenges facing consumer protection in the financial market regarding the institutions dealing with it, including the need for more effective enforcement mechanisms.

  • Název v anglickém jazyce

    Institutional Financial Consumer Protection in Czech Republic and Poland: Differences, Strengths, Weaknesses, and Challenges

  • Popis výsledku anglicky

    The financial market plays a crucial role in economic growth, but it also poses risks to consumers, who may not have the expertise to navigate its complexities. This article examines the importance of consumer protection in the financial market and the legal background for regulation, including the stable and effective institutional set-up of consumer protection in Poland and the Czech Republic. It also discusses various initiatives that have been implemented to safeguard consumers in the financial market, such as regulations and policies designed to prevent deceptive practices and fraudulent behaviour. Finally, the article highlights the challenges facing consumer protection in the financial market regarding the institutions dealing with it, including the need for more effective enforcement mechanisms.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50501 - Law

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Białostockie Studia Prawnicze (BSP)

  • ISSN

    1689-7404

  • e-ISSN

    2719-9452

  • Svazek periodika

    29

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    175-187

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85187923866