Výkonová motivace hráčů počítačových her v adolescenci
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F01%3A00004726" target="_blank" >RIV/00216224:14230/01:00004726 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/68081740:_____/01:26015005
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Výkonová motivace hráčů počítačových her v adolescenci
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem této studie byla explorace výkonové motivace hráčů počítačových her. Výzkum byl proveden na souboru hráčů (N=76, věk 14-19), kteří splňovali dvě podmínky: a) čas věnovaný hraní počítačových her týdně (minimální počet hodin týdně - 7), b) délka zájmu o počítačové hry (minimální délka zájmu - 1 rok). Celková úroveň výkonové motivace hráčů počítačových her je přibližně stejná jako úroveň výkonové motivace vzorku jejich vrstevníků. Struktura výkonové motivace hráčů ve škole je shodná se strukturou středoškolské populace. Mezi respondenty lze identifikovat rozdíly v průměrných hodnotách jednotlivých složek výkonové motivace. Mezi hráči převažuje zaměřenost na ego nad úkolovou orientací. Ve srovnání s vrstevníky je výkonová motivace hráčů více zaměřenána ego a méně na výkon. Z výsledků lze vypozorovat statisticky neprůkazný trend poklesu úrovně obou složek výkonové motivace v závislosti na množství hodin věnovaných hraní týdně.
Název v anglickém jazyce
Achievement motivation of computer games players in adolescence
Popis výsledku anglicky
This study is focused on achievement motivation of computer games players in adolescence. A total of 76 players who were suitable for two criterion: a) duration of playing computer games per week (minimum: 7 hours a week), b) duration of interest in computer games (minimum: 1 year). There was found no significant difference in level and in structure of achievement motivation between players and non-players. Higher level of achievement motivation focused on ego for players was discovered. There is no relationship between level of achievement motivation and amount of playing computer games. However, heavy players scored lower at both components of achievement motivation (ego, task) than other players.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2001
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Psychologické otázky adolescence
ISBN
80-7326-001-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
103
Název nakladatele
PSÚ AV ČR
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
1. 1. 2001
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—