Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Výkonová motivace hráčů počítačových her v adolescenci

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F01%3A00004726" target="_blank" >RIV/00216224:14230/01:00004726 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/68081740:_____/01:26015005

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Výkonová motivace hráčů počítačových her v adolescenci

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem této studie byla explorace výkonové motivace hráčů počítačových her. Výzkum byl proveden na souboru hráčů (N=76, věk 14-19), kteří splňovali dvě podmínky: a) čas věnovaný hraní počítačových her týdně (minimální počet hodin týdně - 7), b) délka zájmu o počítačové hry (minimální délka zájmu - 1 rok). Celková úroveň výkonové motivace hráčů počítačových her je přibližně stejná jako úroveň výkonové motivace vzorku jejich vrstevníků. Struktura výkonové motivace hráčů ve škole je shodná se strukturou středoškolské populace. Mezi respondenty lze identifikovat rozdíly v průměrných hodnotách jednotlivých složek výkonové motivace. Mezi hráči převažuje zaměřenost na ego nad úkolovou orientací. Ve srovnání s vrstevníky je výkonová motivace hráčů více zaměřenána ego a méně na výkon. Z výsledků lze vypozorovat statisticky neprůkazný trend poklesu úrovně obou složek výkonové motivace v závislosti na množství hodin věnovaných hraní týdně.

  • Název v anglickém jazyce

    Achievement motivation of computer games players in adolescence

  • Popis výsledku anglicky

    This study is focused on achievement motivation of computer games players in adolescence. A total of 76 players who were suitable for two criterion: a) duration of playing computer games per week (minimum: 7 hours a week), b) duration of interest in computer games (minimum: 1 year). There was found no significant difference in level and in structure of achievement motivation between players and non-players. Higher level of achievement motivation focused on ego for players was discovered. There is no relationship between level of achievement motivation and amount of playing computer games. However, heavy players scored lower at both components of achievement motivation (ego, task) than other players.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2001

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Psychologické otázky adolescence

  • ISBN

    80-7326-001-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    103

  • Název nakladatele

    PSÚ AV ČR

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    1. 1. 2001

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku