K souvislostem raného motorického vývoje a LMD
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F02%3A00006744" target="_blank" >RIV/00216224:14230/02:00006744 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
K souvislostem raného motorického vývoje a LMD
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zamýšlí nad možnostmi "preventivních" zásahů v raném vývoji dítěte, které by eventuelně mohly zabránit projevům LMD či je výrazně zmírnit. Vycházíme z předpokladu, že tyto poruchy mají určitý průběh a že typickým projevů ve školním věku předchází určité "varovné signály" ve věku batolecím a předškolním. Na základě odborné literatury a anamnéz dětí s LMD byly vytipovány indicie u kojenců a batolat, které mohou signalizovat příznaky LMD v dalším vývoji. Existuje například prokázaný vztah mezivýše uvedenými poruchami a přetrváváním raných motorických reflexů v pozdějším věku. U dětí s projevy LMD (či ADHD) se ve zvýšené frekvenci objevují drobnější odchylky v průběhu motorického vývoje (př. příliš krátká či zcela chybějící fáze kojeneckého lezení).
Název v anglickém jazyce
Early motor development and ADHD
Popis výsledku anglicky
The paper presents the pros and cons of 'preventive' measures during the early development aimed to prevent or alleviate ADHD. These measures are based on the assumption that these disorders have a certain course and that the typical symptoms in early school age are preceded by certain 'warning' signs in infancy and pre-school age. Based on technical literature and anamneses of children with ADHD we selected signs in sucklings and toddlers that might signal the ADHD symptoms in later life. For example,a relationship has been found between ADHD and the persistence of early motor reflexes in later age. Children with ADHD also show more frequently small deviations from the normal motor development (i.e. too short or missing phase of creeping in infancy).
Klasifikace
Druh
A - Audiovizuální tvorba
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2002
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
—
Místo vydání
Medlov
Název nakladatele resp. objednatele
Sympozium "Mládež, děti a rodina v období transformace", 19.-21.9.
Verze
neuveden
Identifikační číslo nosiče
—