Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Process, content, and context of self-development in adolescence: four-year longitudinal study. Paper presented at XIth European Conference of Developmental Psychology.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F03%3A00008859" target="_blank" >RIV/00216224:14230/03:00008859 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Process, content, and context of self-development in adolescence: four-year longitudinal study

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aims of this contribution are to examine self-development and identity formation throughout adolescence. Both these processes are seen as complicated but also highly important in regard to adolescent psychological functioning and social life. Sense of self can be described by using of many different constructs and terms, expressing different aspects of self-recognition and self-understanding, self-evaluation, self-regulation, and identity formation. However, it is also important to integrate these different aspects of subjective personal experience and to explore the self as unity. Several measures of different aspects of self and identity (on different levels of self-reflection) were included into four-year longitudinal study of Czech adolescents.This project was broadly oriented on peer, family, and school context of the adolescent psychosocial development. It allowed to explore personal and social context of self and identity development. The first part of this contribution inf

  • Název v anglickém jazyce

    Process, content, and context of self-development in adolescence: four-year longitudinal study

  • Popis výsledku anglicky

    The aims of this contribution are to examine self-development and identity formation throughout adolescence. Both these processes are seen as complicated but also highly important in regard to adolescent psychological functioning and social life. Sense of self can be described by using of many different constructs and terms, expressing different aspects of self-recognition and self-understanding, self-evaluation, self-regulation, and identity formation. However, it is also important to integrate these different aspects of subjective personal experience and to explore the self as unity. Several measures of different aspects of self and identity (on different levels of self-reflection) were included into four-year longitudinal study of Czech adolescents.This project was broadly oriented on peer, family, and school context of the adolescent psychosocial development. It allowed to explore personal and social context of self and identity development. The first part of this contribution inf

Klasifikace

  • Druh

    A - Audiovizuální tvorba

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LN00A023" target="_blank" >LN00A023: Centrum výzkumu utváření osobnosti v etnických a sociálních kontextech</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2003

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

  • Místo vydání

    Milano

  • Název nakladatele resp. objednatele

    Catholic University

  • Verze

    neuveden

  • Identifikační číslo nosiče

    N/A