Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Globální hodnocení českých adolescentů: výsledky longitudinální studie

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F04%3A00010528" target="_blank" >RIV/00216224:14230/04:00010528 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Self-esteem in Czech adolescentes: results of longitudinal study. Poster presented on The third Conference of Epidemiological Longitudinal Studies in Europe. Abstracts, p. 7.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Several measures of different aspects of self and identity (on different levels of self-reflection) were included into four-year longitudinal study of Czech adolescents. This project was broadly oriented on peer, family, and school context of the adolescent psychosocial development. It allowed to explore personal and social context of self and identity development. The first part of this contribution informs about relationships between different aspects of self-system (self-esteem, self-efficacy, stylesof self-definition, statuses of identity). The second part examines to specify the influence of parents, friends, and peers on self and identity development. Personality traits and gender are also discussed as important determinants self and identity development.

  • Název v anglickém jazyce

    Self-esteem in Czech adolescentes: results of longitudinal study. Poster presented on The third Conference of Epidemiological Longitudinal Studies in Europe. Abstracts, p. 7.

  • Popis výsledku anglicky

    Several measures of different aspects of self and identity (on different levels of self-reflection) were included into four-year longitudinal study of Czech adolescents. This project was broadly oriented on peer, family, and school context of the adolescent psychosocial development. It allowed to explore personal and social context of self and identity development. The first part of this contribution informs about relationships between different aspects of self-system (self-esteem, self-efficacy, stylesof self-definition, statuses of identity). The second part examines to specify the influence of parents, friends, and peers on self and identity development. Personality traits and gender are also discussed as important determinants self and identity development.

Klasifikace

  • Druh

    A - Audiovizuální tvorba

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LN00A023" target="_blank" >LN00A023: Centrum výzkumu utváření osobnosti v etnických a sociálních kontextech</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2004

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

  • Místo vydání

    Bristol

  • Název nakladatele resp. objednatele

    University of Bristol

  • Verze

    neuveden

  • Identifikační číslo nosiče

    N/A