Globální hodnocení českých adolescentů: výsledky longitudinální studie
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F04%3A00010528" target="_blank" >RIV/00216224:14230/04:00010528 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Self-esteem in Czech adolescentes: results of longitudinal study. Poster presented on The third Conference of Epidemiological Longitudinal Studies in Europe. Abstracts, p. 7.
Popis výsledku v původním jazyce
Several measures of different aspects of self and identity (on different levels of self-reflection) were included into four-year longitudinal study of Czech adolescents. This project was broadly oriented on peer, family, and school context of the adolescent psychosocial development. It allowed to explore personal and social context of self and identity development. The first part of this contribution informs about relationships between different aspects of self-system (self-esteem, self-efficacy, stylesof self-definition, statuses of identity). The second part examines to specify the influence of parents, friends, and peers on self and identity development. Personality traits and gender are also discussed as important determinants self and identity development.
Název v anglickém jazyce
Self-esteem in Czech adolescentes: results of longitudinal study. Poster presented on The third Conference of Epidemiological Longitudinal Studies in Europe. Abstracts, p. 7.
Popis výsledku anglicky
Several measures of different aspects of self and identity (on different levels of self-reflection) were included into four-year longitudinal study of Czech adolescents. This project was broadly oriented on peer, family, and school context of the adolescent psychosocial development. It allowed to explore personal and social context of self and identity development. The first part of this contribution informs about relationships between different aspects of self-system (self-esteem, self-efficacy, stylesof self-definition, statuses of identity). The second part examines to specify the influence of parents, friends, and peers on self and identity development. Personality traits and gender are also discussed as important determinants self and identity development.
Klasifikace
Druh
A - Audiovizuální tvorba
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LN00A023" target="_blank" >LN00A023: Centrum výzkumu utváření osobnosti v etnických a sociálních kontextech</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2004
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
—
Místo vydání
Bristol
Název nakladatele resp. objednatele
University of Bristol
Verze
neuveden
Identifikační číslo nosiče
N/A