Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Identifikace nadaných dětí jejich učiteli ve vztahu k jejich sociálníma emočnímcharakteristikám

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F04%3A00011614" target="_blank" >RIV/00216224:14230/04:00011614 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Identification of gifted children by their school teachers and comparision of psychological, parental and teachers view on their personality and socio-emotional competences

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Presented study is the first attempt to break down a long lasting period of non-production in the area of gifted psychology in the Czech Republic. It comes out of broadly composed research, conducted at Masaryk university Brno, concerning psychological characteristics and needs of gifted and highly gifted children. Our research is oriented toward: - a psychological identification of young intellectually gifted children in their first elementary school year, which will consequently serve as a basis for the longitudinal developmental research of young Czech gifted population, - with the main respect to social and emotional adjustment of selected individuals.

  • Název v anglickém jazyce

    Identification of gifted children by their school teachers and comparision of psychological, parental and teachers view on their personality and socio-emotional competences

  • Popis výsledku anglicky

    Presented study is the first attempt to break down a long lasting period of non-production in the area of gifted psychology in the Czech Republic. It comes out of broadly composed research, conducted at Masaryk university Brno, concerning psychological characteristics and needs of gifted and highly gifted children. Our research is oriented toward: - a psychological identification of young intellectually gifted children in their first elementary school year, which will consequently serve as a basis for the longitudinal developmental research of young Czech gifted population, - with the main respect to social and emotional adjustment of selected individuals.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GP406%2F02%2FD143" target="_blank" >GP406/02/D143: Sociabilita a emocionalita u intelektově nadaných dětí</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2004

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Educational technology for gifted education from Information age to knowledge Era

  • ISBN

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    2

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    University of Navara

  • Místo vydání

    Pamplona, Spain

  • Místo konání akce

    Španělsko

  • Datum konání akce

    1. 1. 2004

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku