Identifikace nadaných dětí jejich učiteli ve vztahu k jejich sociálníma emočnímcharakteristikám
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F04%3A00011614" target="_blank" >RIV/00216224:14230/04:00011614 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Identification of gifted children by their school teachers and comparision of psychological, parental and teachers view on their personality and socio-emotional competences
Popis výsledku v původním jazyce
Presented study is the first attempt to break down a long lasting period of non-production in the area of gifted psychology in the Czech Republic. It comes out of broadly composed research, conducted at Masaryk university Brno, concerning psychological characteristics and needs of gifted and highly gifted children. Our research is oriented toward: - a psychological identification of young intellectually gifted children in their first elementary school year, which will consequently serve as a basis for the longitudinal developmental research of young Czech gifted population, - with the main respect to social and emotional adjustment of selected individuals.
Název v anglickém jazyce
Identification of gifted children by their school teachers and comparision of psychological, parental and teachers view on their personality and socio-emotional competences
Popis výsledku anglicky
Presented study is the first attempt to break down a long lasting period of non-production in the area of gifted psychology in the Czech Republic. It comes out of broadly composed research, conducted at Masaryk university Brno, concerning psychological characteristics and needs of gifted and highly gifted children. Our research is oriented toward: - a psychological identification of young intellectually gifted children in their first elementary school year, which will consequently serve as a basis for the longitudinal developmental research of young Czech gifted population, - with the main respect to social and emotional adjustment of selected individuals.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GP406%2F02%2FD143" target="_blank" >GP406/02/D143: Sociabilita a emocionalita u intelektově nadaných dětí</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2004
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Educational technology for gifted education from Information age to knowledge Era
ISBN
—
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
2
Strana od-do
—
Název nakladatele
University of Navara
Místo vydání
Pamplona, Spain
Místo konání akce
Španělsko
Datum konání akce
1. 1. 2004
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—