Adolescentní mládež, důvěra v učitele a vztah ke škole
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F04%3A00012027" target="_blank" >RIV/00216224:14230/04:00012027 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Adolescents, Trust in a Teacher and Relation to School
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of the contribution1) is firstly to characterise briefly how the view at the adolescent period has been changing owing to the changes in the life style. In the second part we concentrate on the characteristics of the relation adolescent teacher,or on perceiving teachers and school by the eyes of adolescents, as our recent research results have shown. We can summarize, that the adolescents still perceive their teachers in a bigger extent as their superiors than as possible partners for a dialogue. Nevertheless, the students do not deny good intentions of the teachers, their effort to hand over what they consider as important and useful, their belief that they do for the benefit of the students
Název v anglickém jazyce
Adolescents, Trust in a Teacher and Relation to School
Popis výsledku anglicky
The aim of the contribution1) is firstly to characterise briefly how the view at the adolescent period has been changing owing to the changes in the life style. In the second part we concentrate on the characteristics of the relation adolescent teacher,or on perceiving teachers and school by the eyes of adolescents, as our recent research results have shown. We can summarize, that the adolescents still perceive their teachers in a bigger extent as their superiors than as possible partners for a dialogue. Nevertheless, the students do not deny good intentions of the teachers, their effort to hand over what they consider as important and useful, their belief that they do for the benefit of the students
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F04%2F0611" target="_blank" >GA406/04/0611: Důvěra v procesu jednání v interpersonálních situacích</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2004
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Teachers and Health. E.Řehulka (Ed.)
ISBN
80-7315-093-X
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
51-60
Název nakladatele
Paido
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
1. 1. 2004
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—