Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Digitální technologie (nejen) v hodině a o přestávce

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F22%3A00129235" target="_blank" >RIV/00216224:14210/22:00129235 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Digitální technologie (nejen) v hodině a o přestávce

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Téma digitálních technologií a jejich využití ve vzdělávání je někdy spojováno zejména s vybavením škol, připraveností učitelů nebo učebním obsahem v digitální podobě. Škola je ale pouze jedním prostředím, kde se adolescenti setkávají s technologiemi. Dalším, a zcela zásadním, prostředím je rodina, kde se děti setkávají s digitálními technologiemi nejdříve a rodiče mají velký vliv na podobu života rodiny s technologiemi. A neméně důležité je to, jak digitální technologie spoluutváří život a učení adolescentů, kteří proto bývají nazýváni digital teens. Jak tedy využívají učitelé technologie ve své výuce? Jsou dovednosti a znalosti o technologiích získané ve výuce použitelné v životě mimo školu? Jak vnímají roli technologií v učení svých dětí rodiče a proč? Proč mají adolescenti sledovat YouTube? K čemu může adolescentům sloužit natáčení videí? Jak vidí digitální technologie samotní digital teens? Proč mluvíme o digitálních technologiích jako o dobrém sluhovi a špatném pánovi? V přednášce se budeme snažit na tyto i další otázky najít odpověď, a to na základě empirických dat hned z několika výzkumů.

  • Název v anglickém jazyce

    Digital technology (not only) in class and during break time

  • Popis výsledku anglicky

    The topic of digital technologies and their use in education is sometimes associated mainly with school equipment, teacher preparedness or digital learning content. But school is only one environment where adolescents encounter technology. Another, and quite crucial, environment is the family, where children encounter digital technologies first and parents have a great influence on the shape of family life with technology. Equally important is how digital technologies co-shape the lives and learning of adolescents, who are therefore called digital teens. So how do teachers use technology in their teaching? Are the skills and knowledge about technology acquired in the classroom applicable to life outside school? How do parents perceive the role of technology in their children's learning and why? Why should adolescents watch YouTube? What purpose can adolescents serve by making videos? How do digital teens themselves view digital technology? Why do we talk about digital technology as a good servant and a bad master? In this talk, we will try to answer these and other questions by drawing on empirical data from several research studies.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA17-06152S" target="_blank" >GA17-06152S: Digitální technologie v každodenním životě a učení studentů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů