Psychosociální klima školy: Vývoj diagnostické metodiky pro použití s žáky 2. stupně ZŠ
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F05%3A00013735" target="_blank" >RIV/00216224:14230/05:00013735 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Psychosociální klima školy: Vývoj diagnostické metodiky pro použití s žáky 2. stupně ZŠ
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek popisuje vývoj metodiky pro diagnostiku klimatu školy z pohledu žáků druhého stupně základních škol. Navrhovaný postup se zaměřuje na identifikaci prvků reprezentací školy u žáků konkrétní školy a emocí spojených s těmito prvky. Data jsou vytvářena použitím kombinace focus group a dotazníkové metody. V rámci focus group jsou explorovány reprezentace a zjišťováno jejich sdílení - základní aspekt klimatu. Navazující dotazníkové šetření pak zjišťuje výskyt identifikovaných prvků reprezentací v žákovské populaci. Příspěvek prezentuje empirická zjištění získaná použitím navrhovaného diagnostického postupu na 5 základních školách.
Název v anglickém jazyce
School climate: the development of an assessment procedure for middle school children
Popis výsledku anglicky
The paper describes the development of a school climate assessment procedure for the perspective of middle school students. The proposed procedure focuses on the identification of the structure of students' reprecenantion of their school and emotions associated with the elements of the representations. Data are created using a combination of focus groups and a questionnaire method. The aim of the focus groups is to explore the representations and find out which parts are shared (sharedness being an elementary aspect of most conceptualistaions climate). The follow-up questionnaire assesses the prevalence of identified elements of representations in the school. The paper presents empirical findings form the application of the pproposed assessment procedure in 5 middle school in Czech Republic.
Klasifikace
Druh
A - Audiovizuální tvorba
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2005
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
—
Místo vydání
Brno
Název nakladatele resp. objednatele
Vývoj a utváření osobnosti v sociálních a etnických kontextech
Verze
—
Identifikační číslo nosiče
—