Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Fears of gifted children

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F05%3A00014504" target="_blank" >RIV/00216224:14230/05:00014504 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Fears of gifted children

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Fears are a normal part of childhood because fear is an innate, protective response to situations or objects, which appear threatening or dangerous. Fear is a useful emotion for the survival of the individual and the species. Child developmental researchshows a clear stage - specific fears. Fears in young typical children commonly concetrate on certain animals (like snakes, tigres, lions, dogs.) Sometimes children are afraid of the dark or of unseen monsters. Fears of social evaluation and competence are typical for the period of middle childhood and adolescence Presented research is a part broadly composed longitudinal study of socio-emotional characteristics and adjustment of intelectually gifted children in the Czech Republic.

  • Název v anglickém jazyce

    Fears of gifted children

  • Popis výsledku anglicky

    Fears are a normal part of childhood because fear is an innate, protective response to situations or objects, which appear threatening or dangerous. Fear is a useful emotion for the survival of the individual and the species. Child developmental researchshows a clear stage - specific fears. Fears in young typical children commonly concetrate on certain animals (like snakes, tigres, lions, dogs.) Sometimes children are afraid of the dark or of unseen monsters. Fears of social evaluation and competence are typical for the period of middle childhood and adolescence Presented research is a part broadly composed longitudinal study of socio-emotional characteristics and adjustment of intelectually gifted children in the Czech Republic.

Klasifikace

  • Druh

    A - Audiovizuální tvorba

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2005

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

  • Místo vydání

    La Laguna

  • Název nakladatele resp. objednatele

    La Laguna : European Conference on Developmental Psychology; University La Laguna

  • Verze

    Book of Abstracts (CD version). ).

  • Identifikační číslo nosiče