Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Strachy rozumově nadaných dětí jako indikátor jejich pokročilého rozumového vývoje

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F09%3A00035690" target="_blank" >RIV/00216224:14230/09:00035690 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Strachy rozumově nadaných dětí jako indikátor jejich pokročilého rozumového vývoje

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Strachy jsou normální součástí života každého dítěte. Výzkumy v oblasti vývojové psychologie poukazují na existenci jistých zákonitostí ve vývoji dětských strachů. Současný výzkum dokazuje, že vývoj dětských strachů sleduje určitá stádia mladší děti se nejčastěji obávají jistých druhů zvířat, strašidel a monster. Teprve v období adolescence se strachy stávají méně egocentrické a více zaměřené ke globálním ohrožení. V prezentovaném výzkumu se zaměřujeme na zmapování strachů u mimořádně nadaných dětí mladšího školního věku. Výzkum naznačuje, že akcelerovaný kognitivní vývoj a větší přístup k informacím, které se běžným vrstevníkům těchto dětí obvykle v dané vývojové etapě nedostávají, způsobuje časnější nástup strachů spíše globálních (vesmírné či přírodní katastrofy), než by se dalo očekávat na základě chronologického věku dětí.

  • Název v anglickém jazyce

    Fears of intellectualy gifted children as indicator of their advanced intellectual development

  • Popis výsledku anglicky

    Fears are a normal part of childhood because fear is an innate, protective response to situations or objects, which appear threatening or dangerous. Fear is a useful emotion for the survival of the individual and the species. Child developmental researchshows a clear stage - specific fears. Fears in young typical children commonly concetrate on certain animals (like snakes, tigres, lions, dogs.) Sometimes children are afraid of the dark or of unseen monsters. Fears of social evaluation and competence are typical for the period of middle childhood and adolescence Presented research is a part broadly composed longitudinal study of socio-emotional characteristics and adjustment of intelectually gifted children in the Czech Republic.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Psychológia a patopsychológia dieťaťa

  • ISSN

    0555-5574

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    43

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus