Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Kauzalita v sebeposouzení úspěchu/neúspěchu u žáků základních škol.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F05%3A00014509" target="_blank" >RIV/00216224:14230/05:00014509 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Causality in self-assessment of success/failure at basic school pupils.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Our project is part of ELSPAC (European Longitudinal Study of Pregnancy and Childhood) branch Brno, Czech Republic. The research is based on recent theories of achievement motivation; by means of causal analysis, they interrelate activities evaluated interms of success and failure. The study was conducted on a sample of 13-year-old pupils of basic schools. The aim of the study was to explore how the situational/dispositional attribution of school achievement/failure differs from the attribution in non-academic achievement situation. Bipolar scales for four causal factors were used (skills, effort, task difficulty, luck); the data was analyzed separately (a) for pupils with good school results and for pupils with poor school results; and separately (b)for pupils successful and unsuccessful in the achievement situation.

  • Název v anglickém jazyce

    Causality in self-assessment of success/failure at basic school pupils.

  • Popis výsledku anglicky

    Our project is part of ELSPAC (European Longitudinal Study of Pregnancy and Childhood) branch Brno, Czech Republic. The research is based on recent theories of achievement motivation; by means of causal analysis, they interrelate activities evaluated interms of success and failure. The study was conducted on a sample of 13-year-old pupils of basic schools. The aim of the study was to explore how the situational/dispositional attribution of school achievement/failure differs from the attribution in non-academic achievement situation. Bipolar scales for four causal factors were used (skills, effort, task difficulty, luck); the data was analyzed separately (a) for pupils with good school results and for pupils with poor school results; and separately (b)for pupils successful and unsuccessful in the achievement situation.

Klasifikace

  • Druh

    A - Audiovizuální tvorba

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2005

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

  • Místo vydání

    Halle (Saale), Germany

  • Název nakladatele resp. objednatele

    Stress and Anxiety Research Society (STAR)

  • Verze

  • Identifikační číslo nosiče