Zkušenosti se zjišťováním interakčních stylů učitelů na 2. stupni ZŠ
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F05%3A00015135" target="_blank" >RIV/00216224:14230/05:00015135 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Zkušenosti se zjišťováním interakčních stylů učitelů na 2. stupni ZŠ
Popis výsledku v původním jazyce
Stať je věnována zjišování interakčních stylů učitelů 2. stupně základních škol. Úvodní část článku shrnuje základní teoretická východiska: systémové chápání komunikace ve třídě a pojetí interpersonálního chování učitele, které je jedním ze stěžejních faktorů, ovlivňujících úspěšnost vzdělávání. Interpersonální chování (interakční styl) učitelů bylo zjišováno pomocí dotazníku QTI (Questionnaire on Teacher Interaction), vytvořeného holandskými vědci pod vedením prof. T. Wubbese, kteří adaptovali pro školní prostředí Learyho Dotazník interpersonální diagnózy. Hlavním cílem studie bylo zjištění a popis souvislostí a podmínek, které by umožnily širší využívání dotazníku QTI na základních školách. Empirická část studie tedy především shrnuje tato zjištní avede k závěru, že po definitivní adaptaci pro 2. stupeň ZŠ může dotazník QTI sloužit jako vhodná screeningová metoda pro zjišování okamžité zpětné vazby, kterou poskytnou žáci svému učiteli, a zároveň pro zjišování sebereflexe učitelova i
Název v anglickém jazyce
Experience in finding of interaction style of primary teachers
Popis výsledku anglicky
This article reports on findings from a research that deals with primary teachers interaction style. In theoretical background the article adverts to systems perspective on classroom communication and interpersonal teacher behavior (interaction style) which is described as probably the most important factor in educational process. We used the Questionnaire on Teacher Interaction (QTI) for description of teacher interpersonal behavior. The QTI arises from adaptation of Learys Interpersonal Checklist thatwas put in practice by Dutch scholars at the head of professor Theo Wubbels. The empirical part of our article deals above all with basic recommendations that can help us to use the QTI. This questionnaire can serve as a suitable instrument to survey feedback to teachers as well as to explore teachers self-reflection.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2005
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Novinky v pedagogické a školní psychologii 1995-2005
ISBN
80-86856-11-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
29
Název nakladatele
ESF, IPPP R a AŠP SR a R
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
Hradec Králové
Datum konání akce
1. 1. 2005
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—