Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Zkušenosti se zjišťováním interakčních stylů učitelů na 2. stupni ZŠ

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F05%3A00015135" target="_blank" >RIV/00216224:14230/05:00015135 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Zkušenosti se zjišťováním interakčních stylů učitelů na 2. stupni ZŠ

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Stať je věnována zjišování interakčních stylů učitelů 2. stupně základních škol. Úvodní část článku shrnuje základní teoretická východiska: systémové chápání komunikace ve třídě a pojetí interpersonálního chování učitele, které je jedním ze stěžejních faktorů, ovlivňujících úspěšnost vzdělávání. Interpersonální chování (interakční styl) učitelů bylo zjišováno pomocí dotazníku QTI (Questionnaire on Teacher Interaction), vytvořeného holandskými vědci pod vedením prof. T. Wubbese, kteří adaptovali pro školní prostředí Learyho Dotazník interpersonální diagnózy. Hlavním cílem studie bylo zjištění a popis souvislostí a podmínek, které by umožnily širší využívání dotazníku QTI na základních školách. Empirická část studie tedy především shrnuje tato zjištní avede k závěru, že po definitivní adaptaci pro 2. stupeň ZŠ může dotazník QTI sloužit jako vhodná screeningová metoda pro zjišování okamžité zpětné vazby, kterou poskytnou žáci svému učiteli, a zároveň pro zjišování sebereflexe učitelova i

  • Název v anglickém jazyce

    Experience in finding of interaction style of primary teachers

  • Popis výsledku anglicky

    This article reports on findings from a research that deals with primary teachers interaction style. In theoretical background the article adverts to systems perspective on classroom communication and interpersonal teacher behavior (interaction style) which is described as probably the most important factor in educational process. We used the Questionnaire on Teacher Interaction (QTI) for description of teacher interpersonal behavior. The QTI arises from adaptation of Learys Interpersonal Checklist thatwas put in practice by Dutch scholars at the head of professor Theo Wubbels. The empirical part of our article deals above all with basic recommendations that can help us to use the QTI. This questionnaire can serve as a suitable instrument to survey feedback to teachers as well as to explore teachers self-reflection.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2005

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Novinky v pedagogické a školní psychologii 1995-2005

  • ISBN

    80-86856-11-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    29

  • Název nakladatele

    ESF, IPPP R a AŠP SR a R

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Místo konání akce

    Hradec Králové

  • Datum konání akce

    1. 1. 2005

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku