Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Specifika začínajících učitelů coby informátorů o klimatu a kultuře školy ? metodická sonda

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F06%3A00017672" target="_blank" >RIV/00216224:14230/06:00017672 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Specifika začínajících učitelů coby informátorů o klimatu a kultuře školy ? metodická sonda

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek vychází z pojetí klimatu školy jako intersubjektivně percipovaného a reflektovaného prostředí školy. V tomto pojetí lze různé účastníky školy pojímat jako různé informátory poskytující informace o různých prvcích prostředí školy (v rámci svýchzkušeností). Celková podoba klimatu je tak triangulována z výpovědí různých kategorií informátorů. Příspěvek porovnává dvě takové kategorie informátorů ? začínající učitele (studenty na roční praxi) a jejich mentory, tj. zkušené učitele. Porovnání se týká oblastí prostředí či fungování školy, které tito informátoři reflektují či nereflektují. Výsledky tak odpovídají na otázku, co lze či nelze očekávat od těchto dvou kategorií informátorů. Výzkum je postaven na analýze reflektivních deníků a rozhovorů účastníků programu ?klinický rok?, který je součástí studijního programu učitelství AJ na Univerzitě Pardubice.

  • Název v anglickém jazyce

    Beginning teachers as specific informers about school climate and culture - methods comparison

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the measurement of school climate as an intersubjectively perceived and reflected school environment. Different school participant may be viewed as informants able to provide us with different aspects of the school environment that they are familiar with. The whole of climate is then triangulated from the information from various categories of informers. The paper compares two such categories - beginning teachers and their mentors, i.e. experienced teachers. The copmarison aims at which aspects of school environment these informers reflect and which they do not. Three data collection methods are compared: structured interview, focus group and diaries.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Současné metodologické přístupy a strategie pedagogického výzkumu; sborník anotací 14 konference ČAPV

  • ISBN

    80-7043-483-X

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    1

  • Strana od-do

    44

  • Název nakladatele

    Západočeská univerzita v Plzni

  • Místo vydání

    Plzeň

  • Místo konání akce

    Západočeská univerzita v Plzni

  • Datum konání akce

    5. 9. 2006

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku