Specifika začínajících učitelů coby informátorů o klimatu a kultuře školy ? metodická sonda
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F06%3A00017672" target="_blank" >RIV/00216224:14230/06:00017672 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Specifika začínajících učitelů coby informátorů o klimatu a kultuře školy ? metodická sonda
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek vychází z pojetí klimatu školy jako intersubjektivně percipovaného a reflektovaného prostředí školy. V tomto pojetí lze různé účastníky školy pojímat jako různé informátory poskytující informace o různých prvcích prostředí školy (v rámci svýchzkušeností). Celková podoba klimatu je tak triangulována z výpovědí různých kategorií informátorů. Příspěvek porovnává dvě takové kategorie informátorů ? začínající učitele (studenty na roční praxi) a jejich mentory, tj. zkušené učitele. Porovnání se týká oblastí prostředí či fungování školy, které tito informátoři reflektují či nereflektují. Výsledky tak odpovídají na otázku, co lze či nelze očekávat od těchto dvou kategorií informátorů. Výzkum je postaven na analýze reflektivních deníků a rozhovorů účastníků programu ?klinický rok?, který je součástí studijního programu učitelství AJ na Univerzitě Pardubice.
Název v anglickém jazyce
Beginning teachers as specific informers about school climate and culture - methods comparison
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the measurement of school climate as an intersubjectively perceived and reflected school environment. Different school participant may be viewed as informants able to provide us with different aspects of the school environment that they are familiar with. The whole of climate is then triangulated from the information from various categories of informers. The paper compares two such categories - beginning teachers and their mentors, i.e. experienced teachers. The copmarison aims at which aspects of school environment these informers reflect and which they do not. Three data collection methods are compared: structured interview, focus group and diaries.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Současné metodologické přístupy a strategie pedagogického výzkumu; sborník anotací 14 konference ČAPV
ISBN
80-7043-483-X
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
1
Strana od-do
44
Název nakladatele
Západočeská univerzita v Plzni
Místo vydání
Plzeň
Místo konání akce
Západočeská univerzita v Plzni
Datum konání akce
5. 9. 2006
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—