Co nám mohou začínající učitelé sdělit o klimatu a kultuře školy?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F05%3A00013523" target="_blank" >RIV/00216224:14230/05:00013523 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Co nám mohou začínající učitelé sdělit o klimatu a kultuře školy?
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá otázkou, jaké informace nám mohou začínající učitelé poskytnout o klimatu školy a jaké ne. Studie porovnává výsledky tří metod - deníků, skupinového rozhovoru a individuálního polostrukturovaného rozhovoru. Ve výsledcí jsou shrnuty oblasti, které jsou nejčastěji předmětem pozornosti a výpovědí začínajících učitelů. Výsledky zároveň ukazují na velké rozdíly mezi informacemi z deníků a rozhovorových metod vedoucí k doporučením opatrnosti při používání rozhovorových metod.
Název v anglickém jazyce
Beginning teachers as informers about school climate.
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the ability of beginning teachers to inform us about specific areas of their school's climate. The study compares the results of three methods - personal diaries, focus groups and semistructured interviews. The areas of school climate that are mostly perceived and reported by beginning teachers are discussed. The results also schow large differences in the information gathered via the three methods used. The differences lead to discussion of where we need to be caution when we wantto collect abstract information that is necessarily a product of the informer's reflective processing.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F03%2F0940" target="_blank" >GA406/03/0940: Psychosociální klima školy - teorie, diagnostika, možné intervence</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2005
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Psychosociální klima školy III.
ISBN
8086633454
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
20
Strana od-do
98-117
Název nakladatele
MSD Brno s.r.o.
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
1. 1. 2005
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—