Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Co nám mohou začínající učitelé sdělit o klimatu a kultuře školy?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F05%3A00013523" target="_blank" >RIV/00216224:14230/05:00013523 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Co nám mohou začínající učitelé sdělit o klimatu a kultuře školy?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zabývá otázkou, jaké informace nám mohou začínající učitelé poskytnout o klimatu školy a jaké ne. Studie porovnává výsledky tří metod - deníků, skupinového rozhovoru a individuálního polostrukturovaného rozhovoru. Ve výsledcí jsou shrnuty oblasti, které jsou nejčastěji předmětem pozornosti a výpovědí začínajících učitelů. Výsledky zároveň ukazují na velké rozdíly mezi informacemi z deníků a rozhovorových metod vedoucí k doporučením opatrnosti při používání rozhovorových metod.

  • Název v anglickém jazyce

    Beginning teachers as informers about school climate.

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the ability of beginning teachers to inform us about specific areas of their school's climate. The study compares the results of three methods - personal diaries, focus groups and semistructured interviews. The areas of school climate that are mostly perceived and reported by beginning teachers are discussed. The results also schow large differences in the information gathered via the three methods used. The differences lead to discussion of where we need to be caution when we wantto collect abstract information that is necessarily a product of the informer's reflective processing.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA406%2F03%2F0940" target="_blank" >GA406/03/0940: Psychosociální klima školy - teorie, diagnostika, možné intervence</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2005

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Psychosociální klima školy III.

  • ISBN

    8086633454

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    98-117

  • Název nakladatele

    MSD Brno s.r.o.

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    1. 1. 2005

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku