"Role-playing" hry v kontextu analytické psychologie
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F07%3A00022116" target="_blank" >RIV/00216224:14230/07:00022116 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
"Role-playing" hry v kontextu analytické psychologie
Popis výsledku v původním jazyce
RPG hry (hry hraní rolí) jsou hry, které jsou založeny na silném vztahu mezi hráčem a postavou, kterou hraje. Hráči obvykle mívají podobné psychosociální charakteristiky (introvertní, vzdělaný muž kolem dvaceti let). Na základě metody zakotvené teorie aanalytické psychologie bylo provedeno 6 rozhovorů. Z těchto vyplynuly dvě zjištění: zaprvé, hráč se identifikuje se svou postavou na symbolickém základě. Postava je vnímána jako část osobnosti hráče, ale zároveň jako něco, co jej přesahuje. Vztah mezi hráčem a jeho postavou je částečně nevědomě směrován k nedirektivnosti, dynamice hry a otevřené budoucnosti. Zadruhé, byly identifikovány dva typy imaginace. Ve hře převládá představivost sdílená, konkrétní, s převahou narace, zatímco v mimoherní imaginacibyly fantazie objektové a měly hvězdicové směřování. Obě zjištění implikují podobnost mezi postavou (rolí) a komplexem s převahou imaginace.
Název v anglickém jazyce
The role-playing games in context of analytical psychology
Popis výsledku anglicky
RPG are based on deep connection between the player and the character (the role) what he plays. The players tend to hold similar psychological types (usually introverted intelectual men about 20 years old). On basis of the grounded theory and analyticalpsychology there were carried out and analyzed 6 interviews in the research. Two main findings emerged: firstly, the player identifies himself with his character on the symbolic basis. The character is percieved as a part of player`s personality and simultaneously as something overlapping him. The relation between them is partially driven by unconsciousness - toward indirectness, dynamics of the game and open future. Secondly, two types of imagination were identified. In the game itself shared, concreteand narrative fantasies dominated while in out-game lone imagination the fantasies were object-related and had stellate organization. Both findings imply the simillarities between the character (role) and imaginative-based complex.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Československá psychologie
ISSN
0009-062X
e-ISSN
—
Svazek periodika
51
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
169-182
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—