Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

"Role-playing" hry v kontextu analytické psychologie

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F07%3A00022116" target="_blank" >RIV/00216224:14230/07:00022116 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    "Role-playing" hry v kontextu analytické psychologie

  • Popis výsledku v původním jazyce

    RPG hry (hry hraní rolí) jsou hry, které jsou založeny na silném vztahu mezi hráčem a postavou, kterou hraje. Hráči obvykle mívají podobné psychosociální charakteristiky (introvertní, vzdělaný muž kolem dvaceti let). Na základě metody zakotvené teorie aanalytické psychologie bylo provedeno 6 rozhovorů. Z těchto vyplynuly dvě zjištění: zaprvé, hráč se identifikuje se svou postavou na symbolickém základě. Postava je vnímána jako část osobnosti hráče, ale zároveň jako něco, co jej přesahuje. Vztah mezi hráčem a jeho postavou je částečně nevědomě směrován k nedirektivnosti, dynamice hry a otevřené budoucnosti. Zadruhé, byly identifikovány dva typy imaginace. Ve hře převládá představivost sdílená, konkrétní, s převahou narace, zatímco v mimoherní imaginacibyly fantazie objektové a měly hvězdicové směřování. Obě zjištění implikují podobnost mezi postavou (rolí) a komplexem s převahou imaginace.

  • Název v anglickém jazyce

    The role-playing games in context of analytical psychology

  • Popis výsledku anglicky

    RPG are based on deep connection between the player and the character (the role) what he plays. The players tend to hold similar psychological types (usually introverted intelectual men about 20 years old). On basis of the grounded theory and analyticalpsychology there were carried out and analyzed 6 interviews in the research. Two main findings emerged: firstly, the player identifies himself with his character on the symbolic basis. The character is percieved as a part of player`s personality and simultaneously as something overlapping him. The relation between them is partially driven by unconsciousness - toward indirectness, dynamics of the game and open future. Secondly, two types of imagination were identified. In the game itself shared, concreteand narrative fantasies dominated while in out-game lone imagination the fantasies were object-related and had stellate organization. Both findings imply the simillarities between the character (role) and imaginative-based complex.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Československá psychologie

  • ISSN

    0009-062X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    51

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    169-182

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus