Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Adolescenti a mladí hráči MMORPG: virtuální komunita jako forma sociální skupiny

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F08%3A00026229" target="_blank" >RIV/00216224:14230/08:00026229 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Adolescents and young players of MMORPG games: virtual communities as a form of social group

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The subject of this research was the playing of online games, so-called MMORPG (Massively Multiplayer Online Role-Playing Game). MMORPG are usually virtual fantasy worlds in which many of the players spend a large portion of their time and a tendency foraddiction appears to be quite large for this type of games. Players from our sample spend an average of 27 hours weekly in these games, 13.5% of players however note 50 or more hours weekly in the game, corresponding to about 7 hours of gameplay per day. Our research sample consists of 548 participants (352 from Europe, 181 from North America and 14 from other parts of the world). Players were addressed in forums designated for games "World of Warcraft" and "Everquest" and were asked to fill in a questionnaire found on the web page. The age of players varied between 12 and 55 years, here we are concerned mainly with adolescents (12 - 19 years of age) and young adults (20 - 27 years of age), but we also show a general age comparison of

  • Název v anglickém jazyce

    Adolescents and young players of MMORPG games: virtual communities as a form of social group

  • Popis výsledku anglicky

    The subject of this research was the playing of online games, so-called MMORPG (Massively Multiplayer Online Role-Playing Game). MMORPG are usually virtual fantasy worlds in which many of the players spend a large portion of their time and a tendency foraddiction appears to be quite large for this type of games. Players from our sample spend an average of 27 hours weekly in these games, 13.5% of players however note 50 or more hours weekly in the game, corresponding to about 7 hours of gameplay per day. Our research sample consists of 548 participants (352 from Europe, 181 from North America and 14 from other parts of the world). Players were addressed in forums designated for games "World of Warcraft" and "Everquest" and were asked to fill in a questionnaire found on the web page. The age of players varied between 12 and 55 years, here we are concerned mainly with adolescents (12 - 19 years of age) and young adults (20 - 27 years of age), but we also show a general age comparison of

Klasifikace

  • Druh

    A - Audiovizuální tvorba

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1P05ME751" target="_blank" >1P05ME751: Světový projekt o internetu - ČR</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

  • Místo vydání

  • Název nakladatele resp. objednatele

  • Verze

  • Identifikační číslo nosiče