Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Hraní MMORPG u mladých lidí a adolescentů: závislost a její faktory

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F07%3A00022768" target="_blank" >RIV/00216224:14230/07:00022768 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    MMORPG playing of youths and adolescents: addiction and its factors

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Addition to online role-playing games is one of the most discussed aspects of recent cyber-psychology, mainly for its potentially negative impact on young people in their social lives. In our study, we focus on some chosen parts of addiction to MMORPGs of youths and adolescents, mainly on their day-dreaming and thinking about the game while offline. Our research sample consists of 548 participants, 76% were male, average player age was 25 years. The average estimated play-time per week was 27 hours. Wecreated an addiction score based on a 14-item questionnaire regarding typical factors of addiction, we used questions from other authors Internet addiction questionnaires, the questions were adapted for the MMORPG environment. The correlations between the addiction score and set of questions about day-dreaming and thinking showed certain direction of their inseparability, where, the more players score in addiction, the more they think about the game when offline.

  • Název v anglickém jazyce

    MMORPG playing of youths and adolescents: addiction and its factors

  • Popis výsledku anglicky

    Addition to online role-playing games is one of the most discussed aspects of recent cyber-psychology, mainly for its potentially negative impact on young people in their social lives. In our study, we focus on some chosen parts of addiction to MMORPGs of youths and adolescents, mainly on their day-dreaming and thinking about the game while offline. Our research sample consists of 548 participants, 76% were male, average player age was 25 years. The average estimated play-time per week was 27 hours. Wecreated an addiction score based on a 14-item questionnaire regarding typical factors of addiction, we used questions from other authors Internet addiction questionnaires, the questions were adapted for the MMORPG environment. The correlations between the addiction score and set of questions about day-dreaming and thinking showed certain direction of their inseparability, where, the more players score in addiction, the more they think about the game when offline.

Klasifikace

  • Druh

    A - Audiovizuální tvorba

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

  • Místo vydání

    Vancouver

  • Název nakladatele resp. objednatele

    Association of Internet Researchers

  • Verze

    Interner research 8.0: let's play

  • Identifikační číslo nosiče