Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Hraní MMORPG: vztahy mezi závislostí a identifikací s postavou

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F08%3A00026615" target="_blank" >RIV/00216224:14230/08:00026615 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Playing MMORPGs: Connections between Addiction and Identifying with a Character

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Addiction to online role-playing games is one of the most discussed aspects of recent cyberpsychology, mainly for its potentially negative impact on the social lives of young people. In our study, we focus on some aspects of youth and adolescent addiction to MMORPGs. We investigated connections between players and their game characters and examined if, and in what ways, player relationship to their character affected potential addiction. Players attitude to their characters seems to play a specific role, since players who tend to be addicted view their characters as being superior and more often wish to be like their characters in their real lives. Our research also confirmed that younger players are generally more prone to addiction.

  • Název v anglickém jazyce

    Playing MMORPGs: Connections between Addiction and Identifying with a Character

  • Popis výsledku anglicky

    Addiction to online role-playing games is one of the most discussed aspects of recent cyberpsychology, mainly for its potentially negative impact on the social lives of young people. In our study, we focus on some aspects of youth and adolescent addiction to MMORPGs. We investigated connections between players and their game characters and examined if, and in what ways, player relationship to their character affected potential addiction. Players attitude to their characters seems to play a specific role, since players who tend to be addicted view their characters as being superior and more often wish to be like their characters in their real lives. Our research also confirmed that younger players are generally more prone to addiction.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    CyberPsychology & Behavior

  • ISSN

    1094-9313

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2008

  • Číslo periodika v rámci svazku

    11

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

    000261620500019

  • EID výsledku v databázi Scopus