Proces, obsah a kontext sebedefinování českých adolescentů: srovnání dvou generací a evropský rozměr
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F07%3A00022346" target="_blank" >RIV/00216224:14230/07:00022346 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Process, Content, and Context of Self-definition in Czech Adolescents: Comparison of Two Generations and European Perspective
Popis výsledku v původním jazyce
We compare two samples of adolescents representing two different generations of Czech adolescents. In the early nineties, they bore many features that distinguished them from adolescents in Western Europe; however, at present, the differences have been wiped out. Contemporary Czech adolescents emphasize, to a greater extent than the previous generation, the value of leisure time and education. They appear to be more individualistically oriented. The influence of adult authorities (parents, teachers, etc.) on self-definition have decreased. The present generation of Czech adolescents does not experience only more autonomy, independence and freedom, but also greater insecurity and a general lack of positive norms, values and rules.
Název v anglickém jazyce
The Process, Content, and Context of Self-definition in Czech Adolescents: Comparison of Two Generations and European Perspective
Popis výsledku anglicky
We compare two samples of adolescents representing two different generations of Czech adolescents. In the early nineties, they bore many features that distinguished them from adolescents in Western Europe; however, at present, the differences have been wiped out. Contemporary Czech adolescents emphasize, to a greater extent than the previous generation, the value of leisure time and education. They appear to be more individualistically oriented. The influence of adult authorities (parents, teachers, etc.) on self-definition have decreased. The present generation of Czech adolescents does not experience only more autonomy, independence and freedom, but also greater insecurity and a general lack of positive norms, values and rules.
Klasifikace
Druh
A - Audiovizuální tvorba
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
—
Místo vydání
Praha
Název nakladatele resp. objednatele
Xth European Congress of Psychology, 3 - 6.7.2007. Keynote lecture
Verze
—
Identifikační číslo nosiče
—