Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Effective Teaching of Citizenship Education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F16%3A50005079" target="_blank" >RIV/62690094:18440/16:50005079 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.18848/2327-7963/CGP" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.18848/2327-7963/CGP</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.18848/2327-7963/CGP" target="_blank" >10.18848/2327-7963/CGP</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Effective Teaching of Citizenship Education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Abstract: An important aspect of school curriculum is citizenship education. To allow teachers to prepare well and effectively lead, they must know the preconceptions and attitudes of students. The present study was compiled using a questionnaire to map the attitudes of adolescents toward citizenship and the changes they wish to have in civic behavior. Obtaining a broad set of data on attitudes of adolescents allows teachers to address the issue of citizenship. The results of this study indicate that Slovak adolescents believe citizens are significantly more active than Czech adolescents, tolerance for strangers and different cultures is important, applying the constitutional rights of the citizen is essential and traditional roles and social standards deserve attention. The Czech respondents expressed a greater desire for changes than respondents from Slovakia with mitigating factors such as patriotism and confidence in state institutions.

  • Název v anglickém jazyce

    Effective Teaching of Citizenship Education

  • Popis výsledku anglicky

    Abstract: An important aspect of school curriculum is citizenship education. To allow teachers to prepare well and effectively lead, they must know the preconceptions and attitudes of students. The present study was compiled using a questionnaire to map the attitudes of adolescents toward citizenship and the changes they wish to have in civic behavior. Obtaining a broad set of data on attitudes of adolescents allows teachers to address the issue of citizenship. The results of this study indicate that Slovak adolescents believe citizens are significantly more active than Czech adolescents, tolerance for strangers and different cultures is important, applying the constitutional rights of the citizen is essential and traditional roles and social standards deserve attention. The Czech respondents expressed a greater desire for changes than respondents from Slovakia with mitigating factors such as patriotism and confidence in state institutions.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International journal of pedagogy and curriculum

  • ISSN

    2327-7963

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    23

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    25-34

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85013418977