Family and Values. Values and attitudes of early adolescents and educational styles in families
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F14%3A50002723" target="_blank" >RIV/62690094:18440/14:50002723 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Family and Values. Values and attitudes of early adolescents and educational styles in families
Popis výsledku v původním jazyce
Research focuses on parenting styles in contemporary families and their presumed influence on how children solve moral dilemmas. This influence reflects moral development of adolescents as well as their attitudes towards citizenship in our society. It were used 3 questionnaries: The Moral Dilemma Questionnaire, The Citizen + Change Questionnaire and Parents´ Behavior Questionnaire. N=639 students in age 12-17. The results show that adolescents analyze themselves based on the best and worst practices oftheir parents. The critical analyses shapes their values and attitudes in their behavior and their positions in society, community, citizenship, and moral development.
Název v anglickém jazyce
Family and Values. Values and attitudes of early adolescents and educational styles in families
Popis výsledku anglicky
Research focuses on parenting styles in contemporary families and their presumed influence on how children solve moral dilemmas. This influence reflects moral development of adolescents as well as their attitudes towards citizenship in our society. It were used 3 questionnaries: The Moral Dilemma Questionnaire, The Citizen + Change Questionnaire and Parents´ Behavior Questionnaire. N=639 students in age 12-17. The results show that adolescents analyze themselves based on the best and worst practices oftheir parents. The critical analyses shapes their values and attitudes in their behavior and their positions in society, community, citizenship, and moral development.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-3-659-59558-5
Počet stran knihy
74
Název nakladatele
LAP-Lambert academic publishing
Místo vydání
Saarbrücken
Kód UT WoS knihy
—