Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Východisková studie o uplatňování společensky odpovědného podnikání na Slovensku

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F07%3A00022829" target="_blank" >RIV/00216224:14230/07:00022829 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    slovinština

  • Název v původním jazyce

    Východisková štúdia o uplatňovaní spoločensky zodpovedného podnikania na Slovensku

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The primary goal of this study is to identify actors who promote CSR in Slovakia, assess the level of engagement in CSR of actors, assess the level of dialogue between different actors promoting CSR, and identify the level of foreign/ domestic business engagement in CSR implementation at country level and collect examples of good practices. The first chapter brings basic information about the business sector in Slovakia, overview of recent economic developments, and a history of CSR development in Slovakia. The second chapter defines key actors and stakeholders of the CSR in Slovakia, while the third chapter brings typology of good practices of CSR in Slovakia. The fourth chapter provides reader with an analysis of the implementation capacity in Slovakia and describes national capacity to respond to CSR related concepts. The last chapter brings findings and recommendations for both those involved in CSR promotion and policy-makers in Slovakia.

  • Název v anglickém jazyce

    Baseline Study on Corporate Social Responsibility Practices in Slovakia

  • Popis výsledku anglicky

    The primary goal of this study is to identify actors who promote CSR in Slovakia, assess the level of engagement in CSR of actors, assess the level of dialogue between different actors promoting CSR, and identify the level of foreign/ domestic business engagement in CSR implementation at country level and collect examples of good practices. The first chapter brings basic information about the business sector in Slovakia, overview of recent economic developments, and a history of CSR development in Slovakia. The second chapter defines key actors and stakeholders of the CSR in Slovakia, while the third chapter brings typology of good practices of CSR in Slovakia. The fourth chapter provides reader with an analysis of the implementation capacity in Slovakia and describes national capacity to respond to CSR related concepts. The last chapter brings findings and recommendations for both those involved in CSR promotion and policy-makers in Slovakia.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AO - Sociologie, demografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-92-95042-75-9

  • Počet stran knihy

    61

  • Název nakladatele

    UNDP

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Kód UT WoS knihy