Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Model of Psychological Micro Foundations of CSR in Czech Brewery

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F71226401%3A_____%2F21%3AN0100636" target="_blank" >RIV/71226401:_____/21:N0100636 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://apcz.umk.pl/CJFA/article/view/37575/31715" target="_blank" >https://apcz.umk.pl/CJFA/article/view/37575/31715</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.12775/CJFA.2021.013" target="_blank" >10.12775/CJFA.2021.013</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Model of Psychological Micro Foundations of CSR in Czech Brewery

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Corporate Social Responsibility (CSR) is a term that is being defined very di-versely. The goal of this research is to show how corporate social responsibility (CSR) is actually implemented and managed in business practice by the Czech brewery. The special emphasis is placed on employees, because they are the key to the company. The method chosen for the research is the micro-level analysis of employee perceptions, re-actions, and attitudes towards the company’s CSR together with their determinants. The Model of psychological micro-foundations of CSR is used and, furthermore, the le-vel of administrative employee CSR engagement in the CSR of a Czech brewing company is analyzed. The results show the determinants of this engagement or disengagement, the respondents’ perceptions and evaluation of the company’s CSR and finally, what are the outcomes of their reactions to the CSR of the company.

  • Název v anglickém jazyce

    Model of Psychological Micro Foundations of CSR in Czech Brewery

  • Popis výsledku anglicky

    Corporate Social Responsibility (CSR) is a term that is being defined very di-versely. The goal of this research is to show how corporate social responsibility (CSR) is actually implemented and managed in business practice by the Czech brewery. The special emphasis is placed on employees, because they are the key to the company. The method chosen for the research is the micro-level analysis of employee perceptions, re-actions, and attitudes towards the company’s CSR together with their determinants. The Model of psychological micro-foundations of CSR is used and, furthermore, the le-vel of administrative employee CSR engagement in the CSR of a Czech brewing company is analyzed. The results show the determinants of this engagement or disengagement, the respondents’ perceptions and evaluation of the company’s CSR and finally, what are the outcomes of their reactions to the CSR of the company.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Copernican Journal of Finance & Accounting

  • ISSN

    2300-1240

  • e-ISSN

    2300-3065

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    27-43

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus