Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Employee Perception Of Corporate Social Responsibility

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F14%3A%230002614" target="_blank" >RIV/47813059:19520/14:#0002614 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Employee Perception Of Corporate Social Responsibility

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The purpose of this paper is to note that the current discussion focused on employee´s view of corporate social responsibility (CSR) remains largely unexplored. Corporate culture and its capabilities become resources for the competitive advantage and employee perceptions of CSR activities play key role in long-term firm performance positively. Therefore, this study examines motives of companies to engage activities in social pillar of CSR in perspective that employees can be considered as legitimate stakeholders of the firm justifying introduction of employee-oriented CSR. Research paper has been designed to generate insight into CSR practices used in context on employees (on a sample of 229 companies) directed with social responsibility because humanresource management perspective creates condition for human resource management policies and practices that increase employee commitment. The empirical findings suggest that managers of SMEs, who view their employees as legitimate stakeho

  • Název v anglickém jazyce

    Employee Perception Of Corporate Social Responsibility

  • Popis výsledku anglicky

    The purpose of this paper is to note that the current discussion focused on employee´s view of corporate social responsibility (CSR) remains largely unexplored. Corporate culture and its capabilities become resources for the competitive advantage and employee perceptions of CSR activities play key role in long-term firm performance positively. Therefore, this study examines motives of companies to engage activities in social pillar of CSR in perspective that employees can be considered as legitimate stakeholders of the firm justifying introduction of employee-oriented CSR. Research paper has been designed to generate insight into CSR practices used in context on employees (on a sample of 229 companies) directed with social responsibility because humanresource management perspective creates condition for human resource management policies and practices that increase employee commitment. The empirical findings suggest that managers of SMEs, who view their employees as legitimate stakeho

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Crafting Global Competitive Economies 2020 Vision Strategic Planning and Smart Implementation

  • ISBN

    978-0-9860419-3-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    966-974

  • Název nakladatele

    IBIMA

  • Místo vydání

    Neuvedeno

  • Místo konání akce

    Miláno

  • Datum konání akce

    6. 11. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku