Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Corporate Social Responsibility and Employee Engagement in Selected Region in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25410%2F17%3A39911595" target="_blank" >RIV/00216275:25410/17:39911595 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.globalcenter.info/wc-bem/" target="_blank" >http://www.globalcenter.info/wc-bem/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Corporate Social Responsibility and Employee Engagement in Selected Region in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    There are two research studies accomplished. First the article looks at the relevance of corporate social responsibility for engaging employees, including its impact on their motivation and engagement. This exploratory case study-based research aim is to prove that there is correlation between CSR and employee engagement in selected company. Aim of the second questionnaire is to determine the level of public awareness of the CSR concept generally and to rate the corporate social responsible attitude of companies operating in the Czech Republic. The results of own research are contrasted with worldwide results of consulting companies and other researchers.

  • Název v anglickém jazyce

    Corporate Social Responsibility and Employee Engagement in Selected Region in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    There are two research studies accomplished. First the article looks at the relevance of corporate social responsibility for engaging employees, including its impact on their motivation and engagement. This exploratory case study-based research aim is to prove that there is correlation between CSR and employee engagement in selected company. Aim of the second questionnaire is to determine the level of public awareness of the CSR concept generally and to rate the corporate social responsible attitude of companies operating in the Czech Republic. The results of own research are contrasted with worldwide results of consulting companies and other researchers.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    New Trends and Issues Proceedings on Humanities and Social Sciences

  • ISBN

  • ISSN

    2547-8818

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    144-153

  • Název nakladatele

    SciencePark Research, Organization and Counseling

  • Místo vydání

    Kyrenia

  • Místo konání akce

    Girne

  • Datum konání akce

    4. 5. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku