Kandidátky na předsedu: Mediální obraz političek ve volbách do Poslanecké sněmovny v roce 2006
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F07%3A00033316" target="_blank" >RIV/00216224:14230/07:00033316 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kandidátky na předsedu: Mediální obraz političek ve volbách do Poslanecké sněmovny v roce 2006
Popis výsledku v původním jazyce
V článku prezentujeme výsledky výzkumu, který jsme provedly po volbách do Poslanecké sněmovny v roce 2006 na základě objednávky organizace Fórum 50 %. Výzkum Mediální obraz českých političek v období voleb do Poslanecké sněmovny v roce 2006: Rovné příležitosti vs. promeškaná příležitost? jsme rozdělily v závislosti na zvolené metodologii na dvě části: kvantitativní a kvalitativní. Řada obsahových analýz nejrůznějších českých médií dosvědčuje, že ženy a muži (femininita a maskulinita) jsou stále zobrazováni stereotypně, ženy bývají marginalizovány a stavěny do pozice objektu, nikoli subjektu. V tomto výzkumu jsme se zaměřily na zpodobnění žen-političek či žen-kandidátek ve volbách do Poslanecké sněmovny 2006, tedy na to, jakým způsobem o nich a o tematice rovných šancích česká média referují, jakou formu užívají, jaký dávají ženám prostor a s jakými tématy je spojují.
Název v anglickém jazyce
Man-made Politicians? Media Representation of Women-politicians in the Czech Republic Parliamentary Election in 2006
Popis výsledku anglicky
The article focuses on the media representations of women-politicians and women-candidates during Czech Republic Parliamentary Election in 2006. Using the results of extensive quantitative and qualitative research of the media contents the authors analyse the ways in which journalists report on women in politics and on equal opportunities issues in general. Their analysis starts with the following questions: What form of representations do the media use? How much space do they allocate to women-politicians? Which topics they connect with women participants in the big league politics? They claim that during the 2006 Parliamentary election there was a distinct raising public and media demand on the topic of equal opportunities.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AO - Sociologie, demografie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Gender, rovné příležitosti, výzkum
ISSN
1213-0028
e-ISSN
—
Svazek periodika
ročník 8
Číslo periodika v rámci svazku
číslo 2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—