Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Zveřejněné soukromí: utváření obrazu soukromého života politiků v médiích

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F12%3A10125825" target="_blank" >RIV/00216208:11230/12:10125825 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Zveřejněné soukromí: utváření obrazu soukromého života politiků v médiích

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Soukromí politiků se od roku 1989 zásadně proměnilo: spolu se svobodou slova se dostalo na přední stránky novin. Příběhy o rozvodech, láskách, milenkách politiků a političek, či jen o jejich procházkách se psem či víkendu na chalupě se staly nedílnou součástí novin, televizních zpráv a časopisů. Informace, které se dříve pohybovaly ve sféře pečlivě utajovaných klepů, se staly předmětem novinářského zájmu - a také produktem, který lze prodat. Česká společnost si během dvou dekád prošla postupným vývojem,kdy si všechny tři zúčastněné strany - politici, veřejnost a média - vytvářely vlastní hranice a bariéry toho, kam až se smí zajít, co všechno ještě lze říci, ukázat a otisknout. Vzájemné střety byly často bolestivé a formovaly poté psané i nepsané hranice dalšího vývoje. Každá ze stran se přitom z konfliktu snažila vytěžit co nejvíc: novináři čtenářský zájem a senzaci, případně odhalení dalších důležitých informací, politici zvýšení vlastní popularity a vylepšení image. Ani čtenáři, di

  • Název v anglickém jazyce

    Published Privacy: The Creating of Media Image of Czech Politicians and their Privacy

  • Popis výsledku anglicky

    This book explored the topic of mediated privacy of leading Czech politicians in the past two decades, using the method of ciritcal discourse analysis (van Dijk 1998, 2006a,b) and ideological analysis (Thompson 1990). These changes took place in two periods, 1996-98 (the first clashes which affected later development) and 2006-10 (institutionalization and professionalization of political PR in presenting the privacy of politicians). It shows on the example of analysis of specific cases and events concerning the private life of politicians the evolution of political marketing and PR in the field of private life of Czech politicians on one hand at the same time as the development in media representations. During the early 1990's, privacy of politicians changed from a subject subordinated to political propaganda, merely viewed as a topic which was illegal to publish or represent. As the analysis in Chapter 3 showed, there was no information about any private matters of the Czechoslovakian

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7325-294-6

  • Počet stran knihy

    199

  • Název nakladatele

    Centrum pro studium demokracie a kultury

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS knihy