Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Private matter: PR of Privacy of Politicians

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F11%3A10100780" target="_blank" >RIV/00216208:11230/11:10100780 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Private matter: PR of Privacy of Politicians

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article describes the situation of media representation of privacy issues in political communication in the Czech Republic (2006-10). The text is a précis of the dissertation thesis Public Privacy: Interaction of Political Marketing and Media Communication on the Example of Private Life of Czech Politicians (1989-2010). The thesis uses the critical discourse analysis (van Dijk 1998) to analyze the change in represented media image of privacy. Throughout the past years, which are examined in this article, private life also became a form of political tool for addressing the public and electorate and creating a "package" of their own desired political personality to get more political power.

  • Název v anglickém jazyce

    Private matter: PR of Privacy of Politicians

  • Popis výsledku anglicky

    This article describes the situation of media representation of privacy issues in political communication in the Czech Republic (2006-10). The text is a précis of the dissertation thesis Public Privacy: Interaction of Political Marketing and Media Communication on the Example of Private Life of Czech Politicians (1989-2010). The thesis uses the critical discourse analysis (van Dijk 1998) to analyze the change in represented media image of privacy. Throughout the past years, which are examined in this article, private life also became a form of political tool for addressing the public and electorate and creating a "package" of their own desired political personality to get more political power.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů