Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Mediální obraz soukromí v politické komunikaci v České republice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F10%3A10057012" target="_blank" >RIV/00216208:11230/10:10057012 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Mediální obraz soukromí v politické komunikaci v České republice

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Předkládaný článek mapuje situaci mediálního obrazu soukromí v politické komunikaci v ČR (2006-2010), již zařazuje do kontextu vývoje společnosti v předcházejících dvou dekádách. Článek vychází z textu disertační práce Veřejné soukromí: Interakce politického marketingu a mediální komunikace na příkladu soukromého života českých politiků (1989-2010), jež metodou kritické analýzy diskursu (van Dijk 1998) analyzuje proměnu mediálního obrazu soukromí. Soukromí představuje oblast, s níž všechny tři strany komunikačního procesu ? tedy média, veřejnost i politici ? počítají jako s neopominutelnou a nezanedbatelnou součástí integrity politické osobnosti, jež je posuzována jako zdroj důvěryhodnosti a politické odpovědnosti. Médiím téma umožňuje vyplnit prostorpolitického zpravodajství lidskými příběhy s romantickou narativní linií. Pro politiky představuje mj. politický nástroj, jak vytvářet ?obal? (package) vlastní politické osobnosti, aby zvýšili svou politickou moc.

  • Název v anglickém jazyce

    Media image of privacy in political communication in Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    This article is mapping the situation of media representation of privacy issues in political communication in the Czech Republic (2006-10). The text outcomes from the dissertation thesis Public Privacy: Interaction of political marketing and media communication on the example of private life of Czech politicians (1989-2010). The thesis uses the critical discourse analysis (van Dijk 1998) to analyze the change in represented media image of privacy. Throughout the past years, which are examined in this article, the private life became also a form of political tool how to address it´s publics and voters and create a ?package? of their own desired political personality to get more political power.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Sborník Národního muzea v Praze. Řada C, Literární historie (Acta Musei Nationalis Pragae. Series C, Historia Litterarum.)

  • ISSN

    0036-5351

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    55

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3-4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus