Mediální obraz soukromí v politické komunikaci v České republice
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F10%3A10057012" target="_blank" >RIV/00216208:11230/10:10057012 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Mediální obraz soukromí v politické komunikaci v České republice
Popis výsledku v původním jazyce
Předkládaný článek mapuje situaci mediálního obrazu soukromí v politické komunikaci v ČR (2006-2010), již zařazuje do kontextu vývoje společnosti v předcházejících dvou dekádách. Článek vychází z textu disertační práce Veřejné soukromí: Interakce politického marketingu a mediální komunikace na příkladu soukromého života českých politiků (1989-2010), jež metodou kritické analýzy diskursu (van Dijk 1998) analyzuje proměnu mediálního obrazu soukromí. Soukromí představuje oblast, s níž všechny tři strany komunikačního procesu ? tedy média, veřejnost i politici ? počítají jako s neopominutelnou a nezanedbatelnou součástí integrity politické osobnosti, jež je posuzována jako zdroj důvěryhodnosti a politické odpovědnosti. Médiím téma umožňuje vyplnit prostorpolitického zpravodajství lidskými příběhy s romantickou narativní linií. Pro politiky představuje mj. politický nástroj, jak vytvářet ?obal? (package) vlastní politické osobnosti, aby zvýšili svou politickou moc.
Název v anglickém jazyce
Media image of privacy in political communication in Czech Republic
Popis výsledku anglicky
This article is mapping the situation of media representation of privacy issues in political communication in the Czech Republic (2006-10). The text outcomes from the dissertation thesis Public Privacy: Interaction of political marketing and media communication on the example of private life of Czech politicians (1989-2010). The thesis uses the critical discourse analysis (van Dijk 1998) to analyze the change in represented media image of privacy. Throughout the past years, which are examined in this article, the private life became also a form of political tool how to address it´s publics and voters and create a ?package? of their own desired political personality to get more political power.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Sborník Národního muzea v Praze. Řada C, Literární historie (Acta Musei Nationalis Pragae. Series C, Historia Litterarum.)
ISSN
0036-5351
e-ISSN
—
Svazek periodika
55
Číslo periodika v rámci svazku
3-4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—