Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vliv prolínání sociálních reprezentací a vlastní zkušenosti na chování adolescentů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F08%3A00025331" target="_blank" >RIV/00216224:14230/08:00025331 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Adolescent behavior at an interaface between social representations and personal experience.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Theory of social representation by S. Moscovici (1984) provides a comprehensive background that explains how common (social) communicative structures are generated, shared and used in everyday life. We can see the SR as a social system with relatively stable core. The central core gives a social representation its meaning. We can find it and name it as a usually bipolar dimension or rather as a set of dimensions. Peripheral elements are organized around the central core and they constitute an interfacebetween the core and actual situation Since the individual experience beyond a discourse raises tension, the social representations, which set up in the course of dialogical communication, restore comprehensibleness of actions in the group (see Markova,2003). We can expect that both the core and the periphery influence human representation and action, but they participate differently under different conditions. We can theorize that the roles of certain peripheral parts of social represe

  • Název v anglickém jazyce

    Adolescent behavior at an interaface between social representations and personal experience.

  • Popis výsledku anglicky

    Theory of social representation by S. Moscovici (1984) provides a comprehensive background that explains how common (social) communicative structures are generated, shared and used in everyday life. We can see the SR as a social system with relatively stable core. The central core gives a social representation its meaning. We can find it and name it as a usually bipolar dimension or rather as a set of dimensions. Peripheral elements are organized around the central core and they constitute an interfacebetween the core and actual situation Since the individual experience beyond a discourse raises tension, the social representations, which set up in the course of dialogical communication, restore comprehensibleness of actions in the group (see Markova,2003). We can expect that both the core and the periphery influence human representation and action, but they participate differently under different conditions. We can theorize that the roles of certain peripheral parts of social represe

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA406%2F07%2F1196" target="_blank" >GA406/07/1196: Funkce vztahu k druhým lidem v rámci sebesystému - vývojový přístup</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Annales Psychologici

  • ISSN

    1211-3522

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    12

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus