Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Opportunities and pitfalls of cross-national research on children and new media

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F09%3A00036847" target="_blank" >RIV/00216224:14230/09:00036847 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Opportunities and pitfalls of cross-national research on children and new media

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This chapter addresses some of the key theoretical and methodological questions related to cross-national comparative research, focusing particularly on the research field of (new) media and communication technologies. Following their presentation and critical reflection in the first part of the paper, these methodological considerations are applied to the topic of children's online behaviour and online risks and opportunities, taking the research conducted within the EU Kids Online project (Working Group 3, Deliverable D3.2) as a concrete empirical example. Discussing strengths and weaknesses of this approach, the authors seek to provide a clear logic for making methodological decisions required in conducting cross-national comparisons, and a possiblea model for the crucial stage of comparative analysis that can systematize and maximise the benefits of cross-national research.

  • Název v anglickém jazyce

    Opportunities and pitfalls of cross-national research on children and new media

  • Popis výsledku anglicky

    This chapter addresses some of the key theoretical and methodological questions related to cross-national comparative research, focusing particularly on the research field of (new) media and communication technologies. Following their presentation and critical reflection in the first part of the paper, these methodological considerations are applied to the topic of children's online behaviour and online risks and opportunities, taking the research conducted within the EU Kids Online project (Working Group 3, Deliverable D3.2) as a concrete empirical example. Discussing strengths and weaknesses of this approach, the authors seek to provide a clear logic for making methodological decisions required in conducting cross-national comparisons, and a possiblea model for the crucial stage of comparative analysis that can systematize and maximise the benefits of cross-national research.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50800 - Media and communications

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Livingstone, S.; Haddon, L. (eds.) Kids online. Opportunities and risks for children.

  • ISBN

    978-1-84742-438-9

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    41-53

  • Počet stran knihy

    296

  • Název nakladatele

    The Policy Press

  • Místo vydání

    Bristol

  • Kód UT WoS kapitoly

    000332323300004