Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

CUSTOMER INSIGHTS AND ONLINE SHOPPING ATTITUDE OF GEN-Z

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21630%2F20%3A00351764" target="_blank" >RIV/68407700:21630/20:00351764 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.18267/pr.2020.los.223.0" target="_blank" >https://doi.org/10.18267/pr.2020.los.223.0</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.18267/pr.2020.los.223.0" target="_blank" >10.18267/pr.2020.los.223.0</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    CUSTOMER INSIGHTS AND ONLINE SHOPPING ATTITUDE OF GEN-Z

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Understanding customer insights based on their buying behavior and tapping into the raw emotions that drive Gen-Z to make a purchase has become essential to ensure the success of the communication campaign. Gen-Z, who are global, social, visual, and technologically active people affected by digital technologies, have become an important market segment with a potential high purchasing power. Gen Z is made up of young people born in the period from 1997 till 2010. This paper aims to analyze the trends in online shopping of Gen Z and compare them with the online shopping trends of the population as a whole. Firstly, the paper presents the digital online shopping trends of the population as a whole. Secondly, the paper focuses on the trends in online shopping of Gen Z and compares the results. In addition to a literature review and an analysis of secondary data, the research methodology also covers research conducted on a sample of Gen Z. The findings include an analysis of the survey, including situational cases and recommendations for an online shopping framework.

  • Název v anglickém jazyce

    CUSTOMER INSIGHTS AND ONLINE SHOPPING ATTITUDE OF GEN-Z

  • Popis výsledku anglicky

    Understanding customer insights based on their buying behavior and tapping into the raw emotions that drive Gen-Z to make a purchase has become essential to ensure the success of the communication campaign. Gen-Z, who are global, social, visual, and technologically active people affected by digital technologies, have become an important market segment with a potential high purchasing power. Gen Z is made up of young people born in the period from 1997 till 2010. This paper aims to analyze the trends in online shopping of Gen Z and compare them with the online shopping trends of the population as a whole. Firstly, the paper presents the digital online shopping trends of the population as a whole. Secondly, the paper focuses on the trends in online shopping of Gen Z and compares the results. In addition to a literature review and an analysis of secondary data, the research methodology also covers research conducted on a sample of Gen Z. The findings include an analysis of the survey, including situational cases and recommendations for an online shopping framework.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    The 14th International Days of Statistics and Economics Conference Proceedings

  • ISBN

    978-80-87990-22-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    408-417

  • Název nakladatele

    Libuše Macáková, MELANDRIUM

  • Místo vydání

    Slaný

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    10. 9. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku