Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Duchovní dimenze waldorfské pedagogiky optikou reflexivní modernity

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F09%3A00067687" target="_blank" >RIV/00216224:14230/09:00067687 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://socstudia.fss.muni.cz/archiv.php?ukol=1&cislo=26&rok=2009" target="_blank" >http://socstudia.fss.muni.cz/archiv.php?ukol=1&cislo=26&rok=2009</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Duchovní dimenze waldorfské pedagogiky optikou reflexivní modernity

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek se zabývá analýzou duchovní dimenze waldorfské pedagogiky s pomocí konceptu reflexivní spirituality. Nastiňuje problémy různých pojetí náboženství ve vztahu ke zkoumání nových religiózních jevů v podmínkách pozdní modernity. Zachycuje vliv reflexivity modernity, při jejímž vymezení se autorka obrací na Anthonyho Giddense, na náboženství a jeho proměny rozebírá na čtyřech relevantních úrovních ? internalizace víry, deinstitucionalizace a s ní související redefinice náboženské autority, nahrazení legitimizace tradicí legitimizací vědou a pluralizace náboženského života. Autorka představuje koncept reflexivní spirituality americké socioložky náboženství Kelly Besecke, který zahrnuje popsané změny, a dále sleduje reflexivně spirituální prvky waldorfské pedagogiky prostřednictvím analýzy textů, jež se tímto jevem zabývají (knihy pedagogů teoretiků, religionistické texty, příspěvky waldorfských učitelů).

  • Název v anglickém jazyce

    The spiritual dimension of Waldorf education as seen through the lens of reflexive modernity

  • Popis výsledku anglicky

    The paper analyses spiritual scope of waldorf pedagogy with help of the concept of reflexive spirituality. It outlines problems of different conceptions of religion in relation to examining new religious phenomenona in the conditions of late modernity. It captures the influence of the reflexivity of modernity, framed by the Giddens theory of modernity, on the religion and analyses its shifts on four relevant levels: religion internalization, deinstitutionalization and related redefinition of religious authority, replacing the legitimization of the tradition by the legitimization of the science and pluralization of religious life. The author presents the concept of reflexive spirituality by American sociologist of religion Kelly Besecke which involves described shifts and furthermore monitors reflexive spiritual aspects of waldorf pedagogy through the analysing texts dealing with that phenomenon (books by pedagogical theorists, anthroposofic texts, contributions by waldorf teacher).

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Sociální studia

  • ISSN

    1214-813X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3/2009

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    97-113

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-77955934938