Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The post-revolutionary consumer generation: mainstream youth and the paradox of choice in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F10%3A00044470" target="_blank" >RIV/00216224:14230/10:00044470 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/13676261.2010.487519" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1080/13676261.2010.487519</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/13676261.2010.487519" target="_blank" >10.1080/13676261.2010.487519</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The post-revolutionary consumer generation: mainstream youth and the paradox of choice in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Since the collapse of the communist regime in the former Czechoslovakia in 1989, there has been an increasing recognition that the experience of young people in the Czech Republic offers a useful indicator of changing social, cultural and political trends. However, young people's experience of consumption as a response to social transformation has not been given sufficient attention. Any conception of young consumers in the Czech Republic tends to dismiss them as a materialistic, hedonistic, egocentricand conformist generation. This article challenges these stereotypes arguing that an empirically informed understanding of young people's relationship to consumption provides a means of understanding the social and cultural implications of post-socialisttransitions. The notion of the mainstream provides a particularly useful means of understanding the conflicting nature of young people's choices in a risk society, while providing an alternative perspective on youth's consumption.

  • Název v anglickém jazyce

    The post-revolutionary consumer generation: mainstream youth and the paradox of choice in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    Since the collapse of the communist regime in the former Czechoslovakia in 1989, there has been an increasing recognition that the experience of young people in the Czech Republic offers a useful indicator of changing social, cultural and political trends. However, young people's experience of consumption as a response to social transformation has not been given sufficient attention. Any conception of young consumers in the Czech Republic tends to dismiss them as a materialistic, hedonistic, egocentricand conformist generation. This article challenges these stereotypes arguing that an empirically informed understanding of young people's relationship to consumption provides a means of understanding the social and cultural implications of post-socialisttransitions. The notion of the mainstream provides a particularly useful means of understanding the conflicting nature of young people's choices in a risk society, while providing an alternative perspective on youth's consumption.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50401 - Sociology

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Youth Studies

  • ISSN

    1367-6261

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

    000281065200002

  • EID výsledku v databázi Scopus