Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Tvořivost u dětí s uměleckými zájmy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F10%3A00044826" target="_blank" >RIV/00216224:14230/10:00044826 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Tvořivost u dětí s uměleckými zájmy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Text se věnuje výzkumu tvořivosti u jedenáctiletých dětí, které aktivně (institucionálně) provozovují jeden z následujících uměleckých zájmů: výtvarný, pěvecký, divadelní či folklórní. Ke zjistění úrovně tvořivosti byly použity 2 testy: Test hravé tvořivosti a soubor 9 Guilfordových verbálních subtestů. Průběžné výsledky naznačují, že testové výsledky závisí na druhu provozovaného zájmu. Výtvarně aktivní děti významně výše skórují ve figurálních úlohách, děti provozující divadlo v testech verbálních. Zgenderového pohledu jsou dívky lepší v kvantivě nápadů, chlapci naopak v kvalitě nápadů - jejich nápady jsou častěji originálnější.

  • Název v anglickém jazyce

    A creativity of arts active interests children

  • Popis výsledku anglicky

    The paper refers creativity research about 11 years old children who have active art interests - one of the following: visual arts, a dramatic art, a choral singing or a folklore. Two tests were used to a quantified a creativity - Test of Playuful Creativity an Guilford s Verbal Creativity Test.A preliminar findings suggest that the test results depend on the nature of the activities. Art active children are significantly better in the figural jobs, theathre children are on the contrary better in verbaltests. From a gender perspective girls are better in a quantitity of ideas, boys in their quality. Boys ideas are more often more original.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Premeny psychológie v európskom priestore

  • ISBN

    978-80-89236-74-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Stimul

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Bratislava, 9. -11. 9. 2009

  • Datum konání akce

    1. 1. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku