Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Tvořivost u dětí s uměleckými zájmy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F09%3A00036594" target="_blank" >RIV/00216224:14230/09:00036594 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Tvořivost u dětí s uměleckými zájmy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zabývá identifikací tvořivosti u 11 až 12 letých dětí, které provozují umělecké zájmy: divadelní soubory, pěvecké sbory, folklórní soubory nebo se věnují organizované výtvarné činnosti. Výzkum je součástí projektu NIPOS Praha (2002-2008). Použité metody: Test hravé tvořivosti (THT) VERBTVOR (Guilfordovými verbálními subtesty). Zabýváme se souvislostí umělecké a psychologicky definované tvořivosti na vzorku N=361. Předběžné výsledky: Souvislost umělecké tvořivosti a psychologické tvořivostije v této studii malá. Použité metody pravděpodobně neumožnily respondentům zcela uplatnit specifika tvořivosti vzhledem ke svému uměleckému zaměření. Nejvíce nápadů v THT produkovali dle předpokladu výtvarníci, ve VERBTVORU herci, nejvíce originálních nápadů měli v obou testech herci. Jediný statisticky signifikantní rozdíl: děvčata mají větší produkci nápadů (fluenci) oproti chlapcům, nápady chlapců jsou však častěji originální, bez ohledu na druh uměleckého zájmu.

  • Název v anglickém jazyce

    Creativity and art interests at children

  • Popis výsledku anglicky

    Presentation about identifying creativity research on the sample of 11-12 year old children with artistic interests. Two tests were used: Playing Creativity Test and verbal creativity tests by Guilford. We are finding consequentions between artistic andpsychological creativity. Preliminary findings: significant difference is between girls and boys - girls product much more ideas but ideas of boys are often original.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů