Tvořivost u dětí s uměleckými zájmy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F09%3A00036594" target="_blank" >RIV/00216224:14230/09:00036594 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Tvořivost u dětí s uměleckými zájmy
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá identifikací tvořivosti u 11 až 12 letých dětí, které provozují umělecké zájmy: divadelní soubory, pěvecké sbory, folklórní soubory nebo se věnují organizované výtvarné činnosti. Výzkum je součástí projektu NIPOS Praha (2002-2008). Použité metody: Test hravé tvořivosti (THT) VERBTVOR (Guilfordovými verbálními subtesty). Zabýváme se souvislostí umělecké a psychologicky definované tvořivosti na vzorku N=361. Předběžné výsledky: Souvislost umělecké tvořivosti a psychologické tvořivostije v této studii malá. Použité metody pravděpodobně neumožnily respondentům zcela uplatnit specifika tvořivosti vzhledem ke svému uměleckému zaměření. Nejvíce nápadů v THT produkovali dle předpokladu výtvarníci, ve VERBTVORU herci, nejvíce originálních nápadů měli v obou testech herci. Jediný statisticky signifikantní rozdíl: děvčata mají větší produkci nápadů (fluenci) oproti chlapcům, nápady chlapců jsou však častěji originální, bez ohledu na druh uměleckého zájmu.
Název v anglickém jazyce
Creativity and art interests at children
Popis výsledku anglicky
Presentation about identifying creativity research on the sample of 11-12 year old children with artistic interests. Two tests were used: Playing Creativity Test and verbal creativity tests by Guilford. We are finding consequentions between artistic andpsychological creativity. Preliminary findings: significant difference is between girls and boys - girls product much more ideas but ideas of boys are often original.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů