Active and healthy lifestyle
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F10%3A10212287" target="_blank" >RIV/61989592:15510/10:10212287 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
polština
Název v původním jazyce
Aktywny i zdrowy styl życia
Popis výsledku v původním jazyce
W badaniach 14 szkól województwa ślaskiego za zgoda rodziców uczestniczylo 275 dziewczat (15,8 +- 0,9 lat) i 220 chlopców (15,8 +- 0,8 lat); odmówilo 8 chlopców i 2 dziewczeta. Stan wiadomości o zdrowym stylu zycia byl oceniany testem wiadomości a tygodniowa aktywność kwestionariuszem "International Physical Activity Questionnaire" (IPAQ) - dłuzsza wersja. Młodziez gimnazjalna wykazala sie slaba znajomościa tych zagadnien. Stosunkowo najtrudniejsze byly dla mlodziezy pytania dotyczace objetości, intensywności i obciazenia w wysilkach fizycznych. Dziewczeta wykazaly sie zdecydowanie lepszymi niz chlopcy wiadomościami dotyczacymi energetyki wysilkow fizycznych, odzywiania, obnizania masy ciala i wielu innych.
Název v anglickém jazyce
Active and healthy lifestyle
Popis výsledku anglicky
The aim of this article was to find out information about pupils' knowledge that is related to healthy lifestyle and to analyse the difference between girls and boys. From 14 schools 275 girls and 220 boys 15-16-years-old participated in this research. For diagnosis we used the comprehension test and IPAQ long questionnaire. The research proved that Polish version of standardised comprehension test is usable in a school setting. The assumption of the lower level of knowledge about the factors of healthylifestyle and the higher level of knowledge in girls compared to boys. Improvement of pupils' knowledge about healthy lifestyle requires implementation of effectively applied subject and thematic integration in educational process.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne
ISSN
0860-8075
e-ISSN
—
Svazek periodika
57
Číslo periodika v rámci svazku
8
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—