Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Sebehodnocení ve vztahu ke zvládání stresu a atribuci u žáků základních škol (poster)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F10%3A00051477" target="_blank" >RIV/00216224:14230/10:00051477 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Sebehodnocení ve vztahu ke zvládání stresu a atribuci u žáků základních škol (poster)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Ve výzkumu jsme se zaměřili na analýzu vztahů mezi sebehodnocením, atribučními charakteristikami a strategiemi zvládání u žáků ZŠ. Ačkoliv sebehodnocení a strategie zvládání spolu úzce souvisejí, jejich vztahy k atribučním charakteristikám se shodují jenčástečně. Výzkumný soubor tvořilo 206 žáků ZŠ (103 chlapců a 103 dívek) ve věku 13 ? 15 let. Zjišťovali jsme atribuci, dvě dimenze sebehodnocení: sebepřijetí a kompetentnost; u zvládání stresu jsme vycházeli z dispozičního modelu copingu. Prostřednictvím korelační analýzy jsme zjistili významné genderové rozdíly ve všech složkách sebehodnocení. Také se ukázala významná pozitivní korelace mezi sebepřijetím a internalizací úspěchu a mezi sebeodmítnutím a pocitem nekompetentnosti a internalizací neúspěchu. U atribucí jsme zjistili, že jako nejdůležitější situaci žáci hodnotili ?nepřijetí na školu/obor? a naopak jako nejméně závažnou udávají situaci ?opití se na večírku školy?.

  • Název v anglickém jazyce

    Self-esteem in relation to coping and attribution in primary school pupils (poster)

  • Popis výsledku anglicky

    Authors of research focused on analysis of relation of self-esteem, attribution and coping strategies in primary school pupils. Even though self-esteem and coping strategies relate, there is only a little relation to attribution. In our research participated 206 pupils (103 boys and 103 girls) in age 13 ? 15. We concentrated on attribution, two dimensions of self-esteem: self-liking and self-competence; we used model of disposition coping in coping with stress. Significant gender differences were foundby using the correlation analysis in all dimensions of self-esteem. Significant positive correlations were shown between self-liking and internalization of success and between feeling of incompetence and internalization of fatter. We found in attributionstyles that pupils appraised ?non-acceptance to school/branch?as most important and ?drunkenness on a school party?as the least important situation.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů